Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamebureaus zien wel toekomst in buzzmarketing, maar weten niet wat het is

Nederlandse reclameprofessionals zien een gouden toekomst voor buzzmarketing.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek naar het kennisniveau van reclamebureaus over het onderwerp blijkt 80 procent in de toekomst te willen integreren in campagnes.

related partner content for mobile comes here

Opvallend was alleen dat bij controlevragen over de definitie van buzzmarketing meer dan 60 procent van de respondenten een fout antwoord gaf.

Men ziet dus een geweldige toekomst voor buzzmarketing weggelegd, maar weet eigenlijk niet wat het is.

Het onderzoek werd uitgevoerd door Bence Varga van de Hogeschool InHolland in opdracht van het communicatiebureau , dat zich specifiek richt op buzzmarketing.

93 procent van de ondervraagden heeft van het onderwerp gehoord en 80 procent ziet kansen om buzzmarketing in te zetten in toekomstige campagnes.

Iedere bezoeker van dit blog weet natuurlijk al lang wat buzzmarketing is.

Maar voor die ene uitzondering: buzzmarketing is de techniek die zich richt op het creëren van een positive mond-tot-mondreclame.

Dit gebeurt door een selectieve groep consumenten te veranderen in spontane zenders van reclameboodschappen.

Er werden 60 bureaus ondervraagd en ruim de helft werkt voor bedrijven met meer dan 500 medewerkers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in