Overslaan en naar de inhoud gaan

Publicis consolideert ook in Nederland mediabureaus in Publicis Media

De Franse communicatieholding kondigde deze week aan Publicis Media te introduceren als onderdeel van haar nieuwe internationale strategie.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Die structuur wordt nu internationaal de komende tijd ingevoerd. Voorheen was de structuur nog gebouwd rond internationale netwerken, maar de silo’s worden doorbroken. Voortaan wil Publicis zich aan klanten presenteren als ‘the power of one’, zo stond in een statement van Lévy.

Afgelopen week meldde  dat Publicis Media zijn mediabureaumerken consolideert en managers heeft benoemd voor verschillende regio&;s. Internationaal gaat Publicis Media van zes naar vier merken: Starcom en Zenith blijven wereldwijde mediabureaumerken. Mediavest/Spark wordt de derde en Optimedia/Blue 449 de vierde.

Lisa Donohue wordt global brand president voor SMG en Vittorio Bonori voor Zenith en daarmee &;verantwoordelijk voor focus op de sterke differentiatie van merken, cultuur en talentontwikkeling binnen de labels&;. 

Consequenties in Nederland
Starcom en ZenithOptimedia blijven in Nederland gewoon als merk opereren. In een statement meldt Publicis: &;Juist omdat Publicis Groupe sterk gelooft in de kracht van haar merken blijven Starcom en Zenith aan als mediamerken/bureaus, ook in Nederland.&; De naam Vivaki lijkt te verdwijnen. &;Vivaki wordt als merk volledig geïntegreerd in Publicis Media&;, zo staat in het statement. Starcom verhuist per 1 april naar het Publicis Groupe pand in Amstelveen en daarmee wordt op lokaal niveau een volgende stap gezet.

Later dit jaar wordt meer bekend over de nieuwe structuur binnen heel Publicis in Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in