Overslaan en naar de inhoud gaan

Oorlogstribunaal Sierra Leone haalt PR winst dankzij Campbell

De getuigenis van Naomi Campbell vorige week heeft het Haagse VN-oorlogstribunaal in een klap meer publiciteit opgeleverd over het proces…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Campbell zou 'bloeddiamanten' van de van de voormalige Liberiaanse president hebben gekregen, maar zij ontkende dit in de rechtszaal van Den Haag. Daar verklaarde het topmodel niet te weten van wie ze de diamanten heeft gekregen.

related partner content for mobile comes here

Het bureau heeft een mediastategie rond Campbell opgezet om haar optreden ‘lowkey, respectvol en zonder opsmuk’ te laten verlopen. Wallis verdedigt ook het in de media bekritiseerde besluit van het gerechtshof om te verbieden te filmen of fotograferen wanneer Campbell de rechtzaal zou verlaten. Volgens hem was dit besluit niet genomen uit privacy overwegingen maar om geen overdreven paparazzi toestanden rondom de rechtbank te krijgen. Volgens Wallis is dankzij de strategie en de maatregelen de media-aandacht voor de getuigenis van Campbell beperkt gebleven tot tamelijk neutrale rechtbankverslaggeving. ‘Dat is een postief gegeven vanuit PR perspectief,’ aldus Wallis. (MediaGuardian)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in