Overslaan en naar de inhoud gaan

Mode als communicatiemiddel is hip

De Nederlandse mode is booming. Mode wordt door de overheid financieel gesubsidieerd om zich te profileren in het buitenland. Grote…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

“Vanuit het ministerie van Buitenlandse Zaken is dit jaar een recordbedrag van 275.000 euro geïnvesteerd in het promoten van de Nederlandse mode in het buitenland,”? vertelt directeur Angelique Westerhof van de Dutch Fashion Foundation (DFF) in Amsterdam. Zij is op dit moment in Parijs om de campagne Dutch Touch te ondersteunen. Daar worden met exposities, modeshows en tijdelijke winkels ongeveer veertig Nederlandse ontwerpers en kunstenaars van verschillende disciplines gepromoot. In september komt er een vergelijkbare tournee door New York.

related partner content for mobile comes here

Maar er is vanuit het bedrijfsleven ook extra vraag naar mode. Bedrijven willen op een andere manier met het publiek communiceren: via mode en lifestyle. Westerhof noemt ondernemingen als Transavia, Martini, Moët et Chandon, en Robijn, die de mode opzochten om hun product een plaats in de markt te geven. De Dutch Fashion Foundation, met een netwerk van ongeveer zestig ontwerpers, koppelde talent aan de bedrijven (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in