Mode als communicatiemiddel is hip
“Vanuit het ministerie van Buitenlandse Zaken is dit jaar een recordbedrag van 275.000 euro geïnvesteerd in het promoten van de Nederlandse mode in het buitenland,”? vertelt directeur Angelique Westerhof van de Dutch Fashion Foundation (DFF) in Amsterdam. Zij is op dit moment in Parijs om de campagne Dutch Touch te ondersteunen. Daar worden met exposities, modeshows en tijdelijke winkels ongeveer veertig Nederlandse ontwerpers en kunstenaars van verschillende disciplines gepromoot. In september komt er een vergelijkbare tournee door New York.
Maar er is vanuit het bedrijfsleven ook extra vraag naar mode. Bedrijven willen op een andere manier met het publiek communiceren: via mode en lifestyle. Westerhof noemt ondernemingen als Transavia, Martini, Moët et Chandon, en Robijn, die de mode opzochten om hun product een plaats in de markt te geven. De Dutch Fashion Foundation, met een netwerk van ongeveer zestig ontwerpers, koppelde talent aan de bedrijven (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid