Overslaan en naar de inhoud gaan

Mijnwerkertje van Jean Mineur in Hi-bioscoopcampagne

Komende donderdag 25 april zal de nieuwe Hi-bioscoopcampagne worden vertoond, met een volledig aangepast beginleader van Jean Mineur…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het herkenbare ‘mannetje’ Le Petit Jean Mineur is druk aan het tweeten, appen en popcorn eten. De commercial is van Hi-bureau FHV BBDO.

related partner content for mobile comes here

Drie vragen aan Marlene Wickel, managing director van Jean Mineur Mediavision:

Het mijnwerkertje van Jean Mineur Mediavision is stijlvast: semper idem. Waarom mocht Hi hem veranderen in een twitterend en append personage?
‘Inderdaad, de Jean Mineur Mediavision leader met Le Petit Jean zoals de kleine mijnwerker wordt genoemd, is tot nu toe altijd ongewijzigd en op dezelfde manier in de bioscoop vertoond. Het concept om Le Petit Jean tegelijkertijd te laten twitteren, Whatsappen en popcorn te laten eten sprak ons erg aan. En was ook goed in en aan te passen in het originele beeld van de leader.’

Is dit eenmalig, of zien we Jean Mineur straks ook met een Mojito en een bioscoopbon in zijn handen?
‘Dit is de eerste keer dat onze Nederlandse leader op een ludieke manier is vormgegeven, als er een ander mooi concept voorbij komt staan we daar zeker voor open. In Frankrijk is de Mediavision leader ook een aantal keer aangepast en ingezet voor bepaalde merken.’

Wie heeft het idee bedacht?
‘Het idee voor Hi komt van Rogier de Bruin en Emilio de Haan van FHV BBDO.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in