Lichte stijging bestedingen aan customer media


Precieze cijfers worden niet gegeven. De verwachting van de respondenten is dat bestedingen aan customer media de komende jaren stijgen. Vijfentwintig opdrachtgevende partijen hebben deelgenomen aan het marktonderzoek dat is gehouden in het vierde kwartaal van 2009. Uit het onderzoek komt naar voren dat het grootste deel van het budget gealloceerd voor customer media wordt besteed aan media gericht op consumenten (78%). Koploper is nog steeds het fysieke magazine (73%). Het digitale magazine volgt met 67 pct. Zowel de omvang als de frequentie van titels zijn in 2009 ten op zichte van 2008 gelijk gebleven of toegenomen, meldt Smin.
Volgens de respondenten 'geeft dit mediumtype minder irritatie bij consumenten dan andere media'. Monique Vierdag, directeur Smin: 'De inschatting is dat bestedingen aan customer media in 2010 groeien. Dat is het gevolg van de effectiviteit van het mediumtype in relatie tot de kosten. Adverteerders geven hier customer medium een gemiddeld rapportcijfer van 7,4 voor. Een uitstekend signaal.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid