Overslaan en naar de inhoud gaan

Greenpeace neemt Lego onder vuur vanwege Shell-logo’s

Eist een einde aan samenwerking oliegigant en speelgoedfabrikant.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lego is het doelwit van een campagne van Greenpeace tegen boringen van Shell in het Noordpoolgebied.  De milieugroepering eist van Lego dat het de logo’s van Shell niet meer in zijn speelgoedassortiment opneemt.  Lego’s partnerschap met Shell gaat terug tot de jaren ’60. 

related partner content for mobile comes here

Zorgvuldige strategie

In de afgelopen twee jaar heeft Lego via benzinestations zo’n 16 miljoen stuks speelgoed met een Shell-logo verkocht, meest Ferrari-racewagens. Volgens Greenpeace is Shells wereldwijde reclamedeal met Lego onderdeel van een ‘zorgvuldig uitgedachte strategie van Shell om vrienden te kopen die zijn controversiële plannen om in de Noorpoolgebied naar olie te boren acceptabel maken’. &;We can’t let Shell get away with it.&;

Via acties en een wil Greenpeace Lego bewegen de samenwerking op te zeggen. De campagne werd geopend met een demonstratie bij Legoland Windsorin Engeland, en zal vervolgen met meerdere protestacties in verschillende landen.

Kiezen voor geld

Het speelt daarbij in op de milieubeloftes van Lego om 90% van zijn afval te recyclen en de productie ongeveer een derde energiezuiniger te maken de komende vijf jaar. Ook wil Lego op zoek naar een alternatief voor de ruwe olie waar het zijn speelgoed van maakt. Greenpeace verwijt de Deense speelgoedfabrikant nu gewoon voor het geld te kiezen

Iris Worldwide, het reclamebureau achter het partnership tussen Lego, Shell en ook Ferrari, dat loopt van 2012 tot 2014, op 85 miljoen euro.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in