Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen PR Talent 2006 wegens kwaliteitsgebrek

De kwaliteit van de inzendingen voor de Van Hulzen PR Talentenprijs 2006 is onder de maat en daarom wordt dit jaar geen PR Talent gekozen,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Juryvoorzitter en hoogleraar Communicatiewetenschap Betteke van Ruler noemde de kwaliteit van de ingestuurde plannen beduidend lager dan voorgaande jaren. Ook vond de jury de praktische vakkennis van de deelnemende studenten onvoldoende. Voor de jury reden om tijdens de finaledag op 27 april jl. geen winnaar uit te roepen. De prijzen zijn verdeeld onder de vier finalistenteams.

related partner content for mobile comes here

Het is de eerste keer in elf jaar dat de titel PR-talent niet wordt weggegeven. Ook medejuryleden Rocco Mooij, hoofdredacteur van het vakblad Communicatie, en Huib Bannier, managing partner van Van Hulzen, betreuren deze gang van zaken. Bannier: "Wij zien ieder jaar de kwaliteit van de inzendingen achteruitgaan. Ons doel is echt PR-talent te belonen, maar bij het achterblijven van de kwaliteit van met name het vak Public Relations op de opleidingen, wordt ons dit nu en de komende jaren niet eenvoudig gemaakt."

Gedurende de competitie bleek dat communicatieopleidingen ook eerstejaars afvaardigen voor de Van Hulzen PR Talentenprijs. Van Ruler: "Wij merken dat de prijs geen studieonderdeel is voor derde- of vierdejaarsstudenten. De prijs heeft hiermee ingeboet aan zwaarte binnen de opleidingen." Bannier vult aan: "Ook hebben wij begrepen dat docenten vanuit de opleiding geen tijd krijgen voor de begeleiding van de plannen. De prijs lijkt voor hen steeds meer vrijwilligerswerk te worden. Wij beraden ons dan ook of we de volgende jaren op dezelfde wijze doorgaan."

Centraal dit jaar stond het schrijven van een communicatieplan om het merk Dance4Life Nederland te positioneren als het initiatief dat Nederlandse jongeren op een positieve manier bewust maakt van de hiv/aids-problematiek. Volgens Van Ruler ontbrak bij de presentaties van de plannen een belangrijke inhoudelijke component. "Wat ons opviel, is dat er in de uitwerkingen veel aandacht is voor de vorm. Ik heb de meest flitsende presentaties met prachtige logo's voorbij zien komen. Werkelijk schitterend. Waar ik me echter zorgen over maak, is het gebrek aan inhoud. In geen van de presentaties kwam een duidelijk, inhoudelijk advies naar voren. Ik neem dit de studenten niet kwalijk, maar kijk over hun hoofden heen naar de opleidingen. Ik maak me zorgen over het communicatieonderwijs in Nederland."

Hoewel de prijs niet is uitgereikt, heeft de jury waardering voor de prestaties van de finalistenteams van Hogeschool Inholland (twee teams), Hogeschool Zeeland en Noordelijke Hogeschool Leeuwarden. Ter plekke is besloten de prijzen te verdelen over de vier teams. Elk van de studenten krijgt een jaar lang het vakblad Communicatie met het advies van de jury "om het daadwerkelijk te gaan lezen". Het geldbedrag van 1.500 euro dat Van Hulzen ter beschikking stelde, wordt verdeeld over de vier teams. Ten slotte krijgen de deelnemers van Dance4Life backstage toegang.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in