Extra klanten voor Albert Heijn door ontbijtkoekaffaire


De twee bestreden elkaar bij de rechter om de te lage consumentenprijs die Albert Heijn zou berekenen voor de ontbijtkoek van 600 gram. Peijenburg kreeg van de rechter gelijk, maar de grootgrutter lijkt nu toch aan het langste eind te trekken.
In een week tijd kreeg Albert Heijn 50.000 klanten extra over de vloer. Vergeleken met dezelfde periode in 2004 gaat het om dan 200.000 klanten extra. Deze cijfers presenteerde GfK-onderzoeksdirecteur Joop Holla vorige week woensdag op het Leeuwardense Van Hall-instituut. ‘Albert Heijn heeft in de media telkens uitgelegd dat ze de klant niet teveel wil laten betalen’, zegt Holla tegen Distrifood. ‘Dat heeft de klant blijkbaar sympathie voor Albert Heijn gegeven.’ Volgens GfK bezocht ruim 39 procent van de Nederlandse supermarktklanten in week negen een Albert Heijn-zaak, tegenover ruim 35 procent in dezelfde periode een jaar geleden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid