Overslaan en naar de inhoud gaan

Extra klanten voor Albert Heijn door ontbijtkoekaffaire

Albert Heijn verwelkomde 50.000 nieuwe klanten door de ruzie met koekfabrikant Peijnenburg.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De twee bestreden elkaar bij de rechter om de te lage consumentenprijs die Albert Heijn zou berekenen voor de ontbijtkoek van 600 gram. Peijenburg kreeg van de rechter gelijk, maar de grootgrutter lijkt nu toch aan het langste eind te trekken.

related partner content for mobile comes here

In een week tijd kreeg Albert Heijn 50.000 klanten extra over de vloer. Vergeleken met dezelfde periode in 2004 gaat het om dan 200.000 klanten extra. Deze cijfers presenteerde GfK-onderzoeksdirecteur Joop Holla vorige week woensdag op het Leeuwardense Van Hall-instituut. ‘Albert Heijn heeft in de media telkens uitgelegd dat ze de klant niet teveel wil laten betalen’, zegt Holla tegen Distrifood. ‘Dat heeft de klant blijkbaar sympathie voor Albert Heijn gegeven.’ Volgens GfK bezocht ruim 39 procent van de Nederlandse supermarktklanten in week negen een Albert Heijn-zaak, tegenover ruim 35 procent in dezelfde periode een jaar geleden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in