Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument niet klaar voor mobile commerce

De consument is - wereldwijd - nog niet bereid zijn aankopen te doen via de mobiele telefoon. Dat blijkt uit onderzoek van zowel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Consumenten willen het niet, providers kunnen het niet bieden en de technologie kan het niet ondersteunen, is het vernietigende oordeel dat uit het Forrester rapport naar voren komt. Het onderzoeksbureau ziet dat ook niet goed komen in de eerstkomende vijf jaar. Als belangrijkste reden geven de ondervraagden van Mobinet gebrek aan interesse en behoefte (26 procent). Verder noemen zij twijfels over gebruiksgemak en veiligheid, en tijdgebrek. ‘De drie belangrijkste segmenten in de mobiele industrie; service providers, hardware providers en content providers, zullen, samen met de retail, manieren moeten vinden om de consument duidelijk te maken wat de voordelen van m-commerce zijn,’ zegt Kearney’s vice president Mitch Mitchell.

related partner content for mobile comes here

Voorspellingsmodel
Inderdaad zal de mobiele industrie alle zeilen bij moeten zetten om de achteruitgang in webaankoopintentie een halt toe te roepen en zijn gigantische investeringen in waarde om te zetten. Volgens het voorspellingsmodel van Forrester wordt er in het jaar 2005 nog maar 26 miljard euro mobiel betaald, dat is 0,5 procent van de consumentenuitgaven. De landen waar m-commerce het traagst wordt opgenomen zijn België, Frankrijk, Griekenland, Luxemburg en Spanje (3,47 euro per gebruiker per maand in 2005). Nederland, Engeland, Zwitserland, Oostenrijk, Ierland, Italië en Portugal zitten in de middenmoot (6,77 euro), en de Scandinavische landen en Duitsland gaan voorop met gemiddeld 10,90 euro in 2005.

Penetratie
De penetratie van mobiele internettechnologie valt ook tegen: in de acht landen uit het Kearney-onderzoek heeft maar 16 procent van de ondervraagden een telefoon met internettechnologie.Het goede nieuws volgens Kearney is dat mobiele gebruikers wel steeds meer gebruik gaan maken van andere internet-applicaties, zoals sms en e-mail. Op die manier doen ze ervaring op met het medium, en daarmee zou het vertrouwen in commerciële mobiele transacties ook kunnen groeien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in