Overslaan en naar de inhoud gaan

Bereikspakket bij Sanoma Uitgevers

Sanoma Uitgevers introduceert in haar nieuwe tariefbeleid voor 2010 een bereikspakket, waarbij adverteerders, vergelijkbaar met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er is onder andere een vrouwenpakket, een mannenpakket en een vrouwennieuwsbriefpakket. Naast de bereikspropositie biedt Sanoma bureaus en adverteerders vanaf volgend jaar umfeldproposities (advertorials, branded content) en crossmediaproposities.

related partner content for mobile comes here

Henk Borst van Sanoma Uitgevers: ‘Wij kregen terug van klanten dat niet duidelijk wat zij bij ons voor een bepaald budget konden krijgen. Dat kwam omdat Sanoma tot zo’n twee jaar terug altijd extreem rigide was in het hanteren van de tariefkaart. Dat konden bureaus en adverteerders meestal maar matig waarderen. We komen nu veel inkopers tegen die alleen op prijs willen inkopen. Daar spelen we hiermee op in.’

Net als de adverteerder bij bereikspakketten op tv niet precies weet bij welk programma zijn boodschap terechtkomt, werkt het bij Sanoma op vergelijkbare wijze. Agency salesmanager Sandra Tielenburg: ‘Bij tv krijg je vooraf een uitzendschema, bij ons krijg je vooraf een mediaplan.’ Uiteraard wordt daarbij behoedzaam gekeken of advertenties en titels bij elkaar passen.

Volgens Borst blijkt uit de nieuwe tarieven dat het prijsniveau bij Sanoma Uitgevers over de gehele linie volgend jaar circa een half pct stijgt. ‘Maar dat hangt uiteindelijk af van de oplage-ontwikkeling.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in