Bereikspakket bij Sanoma Uitgevers


Er is onder andere een vrouwenpakket, een mannenpakket en een vrouwennieuwsbriefpakket. Naast de bereikspropositie biedt Sanoma bureaus en adverteerders vanaf volgend jaar umfeldproposities (advertorials, branded content) en crossmediaproposities.
Henk Borst van Sanoma Uitgevers: ‘Wij kregen terug van klanten dat niet duidelijk wat zij bij ons voor een bepaald budget konden krijgen. Dat kwam omdat Sanoma tot zo’n twee jaar terug altijd extreem rigide was in het hanteren van de tariefkaart. Dat konden bureaus en adverteerders meestal maar matig waarderen. We komen nu veel inkopers tegen die alleen op prijs willen inkopen. Daar spelen we hiermee op in.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNet als de adverteerder bij bereikspakketten op tv niet precies weet bij welk programma zijn boodschap terechtkomt, werkt het bij Sanoma op vergelijkbare wijze. Agency salesmanager Sandra Tielenburg: ‘Bij tv krijg je vooraf een uitzendschema, bij ons krijg je vooraf een mediaplan.’ Uiteraard wordt daarbij behoedzaam gekeken of advertenties en titels bij elkaar passen.
Volgens Borst blijkt uit de nieuwe tarieven dat het prijsniveau bij Sanoma Uitgevers over de gehele linie volgend jaar circa een half pct stijgt. ‘Maar dat hangt uiteindelijk af van de oplage-ontwikkeling.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid