Overslaan en naar de inhoud gaan

Amp.Amsterdam ontwikkelt de nieuwe en dynamische audio identiteit voor TeamNL

Het in Amsterdam gevestigde bedrijf creëerde de nieuwe audio identiteit voor TeamNL die vanaf nu gebruikt zal worden in al hun content.
Partner
Ambassadors - Amp.Amsterdam

We offer state-of-the-art solutions in the fields of Design & Animation, Visual Effects, Post Production, Edit, Grading, Sound & Music, Sonic Branding, AI Technology and Creative Automation & Workflow. All housed under one roof with one simple promise: you imagine it, we create it.

Lees meer

 

Lees minder
TeamNL banner
TeamNL banner

Het Amsterdamse sonic branding bedrijf Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company ontwikkelde de nieuwe audio identiteit van TeamNL.

TeamNL vertegenwoordigt ons land met trots op het hoogste podium. Onze sporters staan op EK’s, WK’s en de Spelen. Van korfbal tot karate, van para-atletiek tot zwemmen. Samen strijden ze voor Nederland. Als één team, onder de vlag van ons allemaal. Met een cross media aanwezigheid, werd het tijd om het merk een eigen kenmerkende auditieve merkidentiteit te geven.

Amp.Amsterdam werd ingeschakeld om een ​​nieuw, herkenbaar en consistent geluid te creëren. Om dit te bereiken, werden de merkwaarden van het merk omgezet in auditieve elementen terwijl de focus bleef liggen op het kloppende hart van de organisatie: sport. Het resultaat? Een dynamisch, elektronisch urban geluid voor TeamNL.

Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company · The Sound Of TeamNL

The Sound Of TeamNL

Tijdens het proces maakte Amp.Amsterdam gebruik van onder andere moodboarding om de unieke kenmerken van dit elektronische urban geluid nauwkeurig te schetsen, wat resulteerde in een dynamische en moderne audio identiteit die tot doel heeft de luisteraar te betrekken en te activeren. Het nieuwe geluid van TeamNL wordt ook begeleid door een voice-over die in lijn is met de merkwaarden van het merk. Om de juiste stem te vinden gebruikte het team van Amp.Amsterdam ook een speciaal ontwikkeld proces, waardoor de stem aansluit bij de auditieve waarden van het merk.

“We bouwen aan een sterk TeamNL merk dat Nederland verbindt en aanzet tot sporten. Het soundlogo is een effectieve manier om ons merk te ondersteunen met muziek. Een korte, herkenbare tune die gecomponeerd is vanuit onze merkwaarden en die we gebruiken onder relevante uitingen. Met een aantal touchpoints onderscheiden we zo ons merk TeamNL met een eigen geluid. Sport vormt de kern van TeamNL en is de drijvende kracht achter alles wat we doen. De sound van TeamNL is verfrissend, dynamisch en activeert de luisteraar. De passie voor sport is in dit geluid geïntegreerd, door middel van de toevoeging van verschillende sportieve elementen die subtiel meebewegen met de ritmische structuur. Deze elementen zijn een afspiegeling van de verschillende sporten die TeamNL vertegenwoordigt. We gebruiken het soundlogo nu voor het eerst in de campagne ‘TeamNL. Onze sporters in Oranje’ in de radiocommercial en video.”

Anne-Marije Haijtink Teamlead Corporate Communicaton

Over TeamNL

TeamNL vertegenwoordigt ons land met trots op het hoogste podium.
Onze sporters staan op EK’s, WK’s en de Spelen.
Van korfbal tot karate, van para-atletiek tot zwemmen.
Samen strijden ze voor Nederland. Als één team, onder de vlag van ons allemaal.
TeamNL. Onze sporters in Oranje

Volg de verhalen van onze sporters op TeamNL YouTube.

Overons

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ambassadors - Amp.Amsterdam

We offer state-of-the-art solutions in the fields of Design & Animation, Visual Effects, Post Production, Edit, Grading, Sound & Music, Sonic Branding, AI Technology and Creative Automation & Workflow. All housed under one roof with one simple promise: you imagine it, we create it.

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in