Windows Mobile comeback komt niet van de grond


Hij liep zo af en toe vast, maar je kon er wel mee browsen en emailen. De mobiele voordelen werden zo'n 4 jaar voor de introductie van de iPhone in NL nog door weinigen gezien. Nu bijna 10 jaar later is de wereld totaal veranderd. Qtek heet tegewoordig HTC en maakt nog nauwelijks zwarte cijfers en Microsoft heeft zijn 'First Moving Advantage' op gebied van smartphones totaal uit handen gegeven aan Google/Android en Apple/iOS. Op gebied van Mobile Marketing zie je dat tot op heden weinig merken investeren in een app voor het Microsoft platform.
Het nieuwe Windows Phone platform ziet er goed uit en werkt in mijn optiek super. In Europa heeft dit
platform de 3e plek in de smartphone markt gepakt. Die derde plek ligt echter wel een heel aantal kilometers van de 1e (Android) en 2e (iOS) plaats. Het marktaandeel van Blackberry zakt momenteel als een baksteen in, dus die derde plek is nou nog niet direct iets waar je als grootste software producent in de wereld trots op hoeft te zijn.. De desktop en mobiele ervaring van Microsoft moest naadloos op elkaar aansluiten, maar heeft tot op heden nog niet de gewenste comeback voor deze software gigant veroorzaakt. Onlangs begreep ik van een Samsung vertegenwoordiger dat Samsung Windows Phone ook al niet hard promoten. Het is de downfall van een gigant waar men nog maar enkele jaren terug zich nog druk maakte over de enorme machtpositie.
Tot op heden zijn het aantal Nederlandse apps op het Windows Phone nog erg beperkt en op gebied van mobile marketing kijken merken ook nog even de kat uit de boom.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid