Victor Knaap over MediaMonks São Paulo: ‘Experiential zal net zo hard gaan als VR’
Cricket zet de productie van het werk voor de Braziliaanse markt voort als MediaMonks São Paulo en gaat MediaMonks wereldwijd ondersteunen als hub voor de productie van installaties. Met het openen in Brazilië groeit het in-house productieteam naar 450 Monks wereldwijd en wordt de expertise verbreed naar physical computing, installaties en ander experiential werk.
Waarom was het voor jullie belangrijk in Brazilië aanwezig te zijn?
‘Drie redenen. Allereerst: we kregen een hele grote klus voor Google Zoo rond Rio 2016. Zodoende kwamen we met steeds meer bureaus in contact. Er wordt hier erg goed werk gemaakt dat internationaal veel prijzen wint, bijvoorbeeld in Cannes. Als productiebureau zijn we afhankelijk van de creatieve ideeën van reclamebureaus.
Ten tweede lijkt Brazilië wel een eiland qua creatief werk: er gaat bijna geen werk uit of in. Ten derde de acquisitie van talent. Er zit hier enorm veel talent op het gebied van design, animatie en techniek.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid