Overslaan en naar de inhoud gaan

Steve Ballmer: 'Microsoft wordt aanbieder online media'

Tijdens de MSN Strategic Account Summit in Seattle lanceerde de ceo van Microsoft, Steve Ballmer, Microsoft adCenter. Alle gesponserde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tijdens de in Seattle lanceerde de ceo van Microsoft, Steve Ballmer, Microsoft adCenter. Alle gesponserde zoekresultaten in MSN Search worden nu verzorgd door dit online advertentieplatform.

related partner content for mobile comes here

Volgens Ballmer heeft de reclamewereld een spilfunctie in de ondersteuning van Microsofts snel groeiende digitale netwerk. Naast adCenter verwacht Ballmer meer ontwikkelingen richting de reclamewereld.

adCenter is een jaar geleden aangekondigd als een veelomvattend platform en een verzameling tools voor adverteerders. adCenter is momenteel beschikbaar in Singapore en Frankrijk waar 100 procent van de betaalde zoekadvertenties via deze dienst loopt.

Ballmer heeft het advertentieplatform nu in de Verenigde Staten gelanceerd. Eind mei begint Microsoft met een beperkt aantal adverteerders in het Verenigd Koninkrijk. Naar nu wordt verwacht zal adCenter in 2007 beschikbaar komen in Nederland.

adCenter is de 'advertentiemotor' voor Windows Live, MSN en andere Microsoft online diensten en helpt adverteerders met het strategisch plannen van hun online inkoop.

Microsoft adCenter is ontwikkeld om adverteerders een 'one-stop shop' te bieden voor de inkoop van contextuele, display- en zoekadvertenties op de verschillende Microsoft online diensten.

In reactie op feedback van adverteerders biedt adCenter niet alleen rapportages, maar zullen in toekomstige versies van adCenter ook analyseapplicaties worden opgenomen. Microsoft heeft daartoe DeepMetrix overgenomen, een specialist op het gebied van webanalyse en business intelligence tools voor (online) marketeers.

De technologieën van DeepMetrix, zoals LiveSTATS zullen worden uitgebreid en naast adCenter ook voor Windows Live Search, Office Live en andere diensten worden aangeboden. Meer informatie over adCenter is beschikbaar.

adCenter biedt informatie over profielen van bezoekers (zoals geografische locatie, leeftijd, geslacht, tijd van de dag) en mogelijkheden om deze specifieke doelgroepen te bereiken. Het platform is daarmee onder andere ontwikkeld om adverteerders een hoger rendement te bieden.

Ballmer: 'We groeien via MSN, Windows Live en adCenter van een softwarebedrijf naar een aanbieder van online media, daarom is een nauwe relatie met de reclamewereld buitengewoon belangrijk voor ons.'

Microsoft is niet alleen van plan een krachtig 'next generation' advertentieplatform te bieden, maar concentreert zich ook op 'Softwarediensten - door advertenties ondersteund - die consumenten toegang geven tot een breder scala aan digitale media. Wanneer en hoe zij dit maar willen', aldus Ballmer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in