Overslaan en naar de inhoud gaan

SKO komt in juni met dagelijks kijkcijfers online bekeken commercials

Met deze data rapporteert de stichting het online kijkgedrag naar commercials binnen doelgroepen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In eerste instantie gaat het om de online campagnes bij RTL, Ster, SBS, Sanoma en Disney. In het derde kwartaal van dit jaar worden ook de campagnedata van BrandDeli ontsloten. Volgens directeur Bas de Vos worden hiervoor nog noodzakelijke aanpassingen in de meetopzet doorgevoerd.

related partner content for mobile comes here

In samenwerking met PMA (Platform media-adviesbureaus) werkt de stichting aan een oplossing waarmee campagnes op andere videoplatforms gemeten kunnen worden. Hierbij wordt ook een oplossing ontwikkeld voor het meten van programmatic ingekochte online video campagnes. Eind 2016 moet dat mogelijk zijn.

Hybride meetmethode
De cijfers zijn gebaseerd op een hybride meetmethode waarbij censusdata en paneldata elkaar moeten versterken. SKO claimt hiermee als eerste in de wereld een systeem te leveren dat op deze (hybride) manier dagelijks kijkdata over online video campagnes levert op detailniveau.

‘Fundamentele stap’
De Vos: ‘De toevoeging van campagnedata aan de online kijkcijfers is een fundamentele stap in het realiseren van ons doel: inzicht te krijgen in zowel het afzonderlijke bereik en het gecombineerde bereik voor video over alle platforms heen. De nieuwe data leveren voor het eerst transparante, onafhankelijk gemeten inzichten over de performance van campagnes. Nog niet over de gehele markt, maar het is een belangrijke eerste stap en daarmee een uitnodiging aan alle marktpartijen in online video om mee te doen aan deze standaard.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in