Overslaan en naar de inhoud gaan

Sheltersuit verwerft met abricampagne in zeven dagen nationale bekendheid

Posterscope, psCity en Isobar behalen groot succes met 'Laat daklozen niet doodvriezen'.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

&;Laat daklozen niet doodvriezen&;, was de boodschap van de landelijke abricampagne die een week lang in de pers en op social media bezighield. Het idee van Posterscope en psCity om samen met Out of Home exploitanten JCDecaux, Exterion Media en Clear Channel belangeloos daklozen te steunen bleek te werken.

Ruim een miljoen mensen kende na zeven dagen het onbekende Sheltersuit (winterjas en slaapzak ineen) en weet nu waarvoor ze staan. De campagne van 3.500 vlakken ter waarde van 350.000 euro wist meer dan de helft van de volwassenen te bereiken en leverde daarnaast 5.300.000 PR bereik op met een mediawaarde van ruim 500.000 euro. de videoreportage.

related partner content for mobile comes here

Combinatie pr-actie en abricampagne
Er werd al vaak gespeculeerd dat een abricampagne in combinatie met een pr-actie over een actueel onderwerp goed werkt. De Sheltersuit campagne levert volgens Posterscope het bewijs. Op 20 januari 2016 werden op het Amsterdamse Rembrandtplein Sheltersuits - een winterjas en slaapzak ineen - aan daklozen uitgedeeld. De actie als start van de Sheltersuit abri-campagne kreeg bezoek van zeven cameraploegen en alle landelijke schrijvende pers van Nederland.

Daklozen als model
Isobar maakte de campagne met daklozen Mr. Potje en Sam als modellen. Er is gekozen voor een schokkend beeld waarin zij schreeuwen om aandacht voor het onzichtbare maar grote daklozenprobleem in Nederland. De ontbering die daklozen in de winter doormaken is vertaald naar een confronterende posteruiting die duidelijk maakt dat in Nederland nog steeds daklozen overlijden door onderkoeling. Sheltersuit is daar de oplossing voor. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in