Overslaan en naar de inhoud gaan

Sex sells

Seks verkoopt meer dan ooit. Maar sexy reclame moet wel zijn afgestemd op de doelgroep.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aandacht trekken is voor elke adverteerder van belang. Seks is daarbij een effectief wapen. Al sinds de begindagen van de reclame worden seksuele signalen ingezet om meer op te vallen.

related partner content for mobile comes here

Onderzoek onder een grote groep studenten wijst uit dat de meeste jonge consumenten daar geen moeite mee hebben. Wel zijn er nuanceverschillen tussen mannen en vrouwen. Vrouwen vinden dat erotiek in reclame gerelateerd moet zijn aan het product en er niet met de haren moet worden bijgesleept.

Mannen zijn minder kieskeurig. Of de opvattingen van jonge studenten ook typerend zijn voor het brede publiek, is een andere vraag.

Bron: Journal of Advertising

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in