Overslaan en naar de inhoud gaan

Oculus Rift is een gamechanger. Maar waar blijven de serieuze toepassingen?

Enkele observaties naar aanleiding van Oculus Connect.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een paar weken geleden was ik aanwezig bij de tweede aflevering van Oculus Connect in Los Angeles. Met de kapitaalinjectie die Facebook het bedrijf gegeven heet, kon de VR brillenbouwer flink uitpakken. Gamebedrijven van over de hele wereld presenteerden hun nieuwste applicaties en deelden de do’s and dont’s.

related partner content for mobile comes here

Tussen al dit gamegeweld, zal ik jammer genoeg weinig serieuze toepassingen. Terwijl naar mijn mening hier een groot deel van de toekomst van Virtual Reality ligt. Zeker op het gebied van assessments, trainingen en simulaties zijn de mogelijkheden eindeloos.

Toevallig raakte ik wachtend in een rij voor één van de mind blowing demo’s aan de praat met een vertegenwoordigert van het Amerikaanse leger die, vertelde hij, op zoek is naar partijen die samen met US Navy de mogelijkheden van VR willen verkennen. Nou, dat willen we wel! Sindsdien zitten we Iedere week een avond in een chat die wordt voorgezeten door de San Diego Navy.

Overigens was dit ook de enige, niet aan gaming gerelateerde organisatie die op Oculus Connect aanwezig was. Een gemiste kans, want juist dit soort events bieden uitgelezen kansen voor merken om er letterlijk bij te zijn. Volgend jaar weer een Oculus Connect. Zet hem in je agenda.

Bekijk de Oculus Connect keynotes hieronder.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in