'Meer duidelijkheid marketeers over gezondheid producten'
Marketeers moeten actiever communiceren over de gezondheid van producten, zo blijkt uit onderzoek van reclamebureau Euro RSCG en…
De consument blijkt massaal op zoek te zijn naar gezonde voeding, maar kan amper bepalen wat gezond is, concluderen de onderzoekers. De consument is goedgelovig: hij gaat ervan uit dat wat op de verpakking staat, klopt. Een wetenschappelijke onderbouwing is voor hen niet nodig. Etiketten worden niet of nauwelijks gelezen. Ze zijn alleen gevoelig voor de gezondheidsclaim en dan gaan ze vooral af op hun gevoel.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Het onderzoek bestond uit deskresearch, interviews met uiteenlopende deskundigen op dit gebied (Douwe Egberts, Universiteit van Wageningen, Unilever, Pepsi Cola, Kentucky Fried Chicken, Albert Heijn, TNO Voeding en een trendwatcher) en consumentendiscussies.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid