Overslaan en naar de inhoud gaan

'Meer duidelijkheid marketeers over gezondheid producten'

Marketeers moeten actiever communiceren over de gezondheid van producten, zo blijkt uit onderzoek van reclamebureau Euro RSCG en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De consument blijkt massaal op zoek te zijn naar gezonde voeding, maar kan amper bepalen wat gezond is, concluderen de onderzoekers. De consument is goedgelovig: hij gaat ervan uit dat wat op de verpakking staat, klopt. Een wetenschappelijke onderbouwing is voor hen niet nodig. Etiketten worden niet of nauwelijks gelezen. Ze zijn alleen gevoelig voor de gezondheidsclaim en dan gaan ze vooral af op hun gevoel.

related partner content for mobile comes here

Het onderzoek bestond uit deskresearch, interviews met uiteenlopende deskundigen op dit gebied (Douwe Egberts, Universiteit van Wageningen, Unilever, Pepsi Cola, Kentucky Fried Chicken, Albert Heijn, TNO Voeding en een trendwatcher) en consumentendiscussies.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in