Overslaan en naar de inhoud gaan

Klachten ‘Roken en de Werkplek’ afgewezen

De Reclame Code Commissie heeft de klachten die bij haar zijn ingediend tegen de uitingen van de campagne Roken en de Werkplek afgewezen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat om een tv-reclame, advertenties en billboards waar ‘op symbolische wijze’ duidelijk wordt gemaakt dat meeroken dodelijk kan zijn. In de campagne is tabaksrook te zien als een strop rond de nek van een niet-roker in de gedaante van een zeis die een niet-roker dreigend nadert. Een te harde boodschap, vonden klagers. Afzender is Stivoro, dat werkgevers wil informeren over de nieuwe regeling en werknemers bewust wil maken van hun recht op een rookvrije werkplek per 1 januari.

related partner content for mobile comes here

De Reclame Code Commissie oordeelde dat de nadelige effecten van meeroken onderbouwd zijn met de bevindingen uit het rapport van de Gezondheidsraad. De uitingen van de campagne leveren confronterende beelden op, maar de Codecommissie gaat ervan uit dat het publiek in deze uitingen de symboliek zal herkennen waarmee de nadelige effecten van meeroken tot uitdrukking worden gebracht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in