Overslaan en naar de inhoud gaan

Interimmers zeggen door recessie vaker ja tegen minder leuke opdracht

Uit een onderzoek van Blauw Research in opdracht van WerfSelect/BlauwSelect onder meer dan 300 interim-managers in communicatie, marketing,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit een onderzoek van in opdracht van / onder meer dan 300 interim-managers in communicatie, marketing, marketing intelligence en sales, blijkt dat 42 procent van de interim-managers op korte termijn moeilijke tijden verwacht.

related partner content for mobile comes here

Meer dan de helft verwacht dat het aantal interimmers (56 procent) en het aantal opdrachtgevers (54 procent) zal afnemen. 39 procent denkt dat de markt zal verslechteren.

Opvallend is dat interim-marketeers vaker dan interim-managers in communicatie en sales het interimmen zien als fase in hun leven.Toch denkt 88 procent aan het eind van dit jaar nog als interimmer te werken, slechts 2 procent denkt aan een vaste baan. 10 procent weet het niet.

Maar op dit moment betekent het vooral minder leuke opdrachten aannemen, 43 procent doet dit inmiddels.

20 procent van de interim-marketeers typeert zichzelf als Denker, 35 procent als Doener, de rest positioneert zichzelf ergens tussen deze uitersten in. Maar liefst driekwart van hen ziet zichzelf als extravert.

Interim-marketeers voelen zich over het algemeen zeer betrokken bij het bedrijf waar ze een opdracht uitvoeren. Ze worden als experts beschouwd en in veel gevallen zelfs informeel aangesteld als coach van vaste medewerkers. Velen geven aan dat hun mening nu meer wordt gewaardeerd dan in de tijd dat ze een vaste baan hadden.

Op zijn meer uitkomsten van het marktonderzoek te bekijken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in