Interimmers zeggen door recessie vaker ja tegen minder leuke opdracht
Uit een onderzoek van Blauw Research in opdracht van WerfSelect/BlauwSelect onder meer dan 300 interim-managers in communicatie, marketing, marketing intelligence en sales, blijkt dat 42 procent van de interim-managers op korte termijn moeilijke tijden verwacht.
Meer dan de helft verwacht dat het aantal interimmers (56 procent) en het aantal opdrachtgevers (54 procent) zal afnemen. 39 procent denkt dat de markt zal verslechteren.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOpvallend is dat interim-marketeers vaker dan interim-managers in communicatie en sales het interimmen zien als fase in hun leven.Toch denkt 88 procent aan het eind van dit jaar nog als interimmer te werken, slechts 2 procent denkt aan een vaste baan. 10 procent weet het niet.
Maar op dit moment betekent het vooral minder leuke opdrachten aannemen, 43 procent doet dit inmiddels.
20 procent van de interim-marketeers typeert zichzelf als Denker, 35 procent als Doener, de rest positioneert zichzelf ergens tussen deze uitersten in. Maar liefst driekwart van hen ziet zichzelf als extravert.
Interim-marketeers voelen zich over het algemeen zeer betrokken bij het bedrijf waar ze een opdracht uitvoeren. Ze worden als experts beschouwd en in veel gevallen zelfs informeel aangesteld als coach van vaste medewerkers. Velen geven aan dat hun mening nu meer wordt gewaardeerd dan in de tijd dat ze een vaste baan hadden.
Op onderzoek.werfselect.com zijn meer uitkomsten van het marktonderzoek te bekijken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid