Heineken saneert mondiale marketingdivisie


De multinational zelf spreekt vandaag in Adformatie over ‘synergievoordelen’. De slachting heeft plaatst in Group Commerce, dat onder leiding staat van de Nederlander Peter van Campen.
Deze divisie ontstond in april vorig jaar na een samenvoeging van de onderdelen Corporate Brands, Commercial Excellence en Beer Systems, ingegeven door een grootschalige herstructurering van het internationale management. ‘Toekomstige synergieën werden toen al niet uitgesloten’, laat woordvoerster Veronique Schyns weten.
De implicaties worden nu in alle omvang duidelijk: op een totaal van 109 fte’s verdwijnen er maar liefst 29,5, voornamelijk op het internationale hoofdkantoor in Amsterdam. Schyns weigert specifieke namen en functies te noemen, maar betrouwbare bronnen bevestigen het ontslag van Joel Bearden, die als international communication manager Corporate Marketing verantwoordelijk is voor de overkoepelende communicatiestrategie in Europa, Midden-Oosten en Afrika. Ook de baas van Bearden zou zijn ontslagen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHeineken streeft een ‘strakkere organisatie’ na. Schyns: ‘Er worden sterke teams gezet op het Heineken-merk, op innovaties en op Beer Systems [de uitrol van BeerTender, Tapvat en horecatapsysteem David, red.]. Daarbij zijn kortere lijnen belangrijk en kijken we wat de regio’s zelf efficiënter kunnen doen.’ Ook het managementteam van Group Commerce wordt ingekrompen, van acht naar zes bestuurders.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid