Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken saneert mondiale marketingdivisie

Heineken International zet rigoureus het mes in de eigen marketingdivisie. Dertig van de 109 functies komen te vervallen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De multinational zelf spreekt vandaag in Adformatie over ‘synergievoordelen’. De slachting heeft plaatst in Group Commerce, dat onder leiding staat van de Nederlander Peter van Campen.
Deze divisie ontstond in april vorig jaar na een samenvoeging van de onderdelen Corporate Brands, Commercial Excellence en Beer Systems, ingegeven door een grootschalige herstructurering van het internationale management. ‘Toekomstige synergieën werden toen al niet uitgesloten’, laat woordvoerster Veronique Schyns weten.

related partner content for mobile comes here

De implicaties worden nu in alle omvang duidelijk: op een totaal van 109 fte’s verdwijnen er maar liefst 29,5, voornamelijk op het internationale hoofdkantoor in Amsterdam. Schyns weigert specifieke namen en functies te noemen, maar betrouwbare bronnen bevestigen het ontslag van Joel Bearden, die als international communication manager Corporate Marketing verantwoordelijk is voor de overkoepelende communicatiestrategie in Europa, Midden-Oosten en Afrika. Ook de baas van Bearden zou zijn ontslagen.

Heineken streeft een ‘strakkere organisatie’ na. Schyns: ‘Er worden sterke teams gezet op het Heineken-merk, op innovaties en op Beer Systems [de uitrol van BeerTender, Tapvat en horecatapsysteem David, red.]. Daarbij zijn kortere lijnen belangrijk en kijken we wat de regio’s zelf efficiënter kunnen doen.’ Ook het managementteam van Group Commerce wordt ingekrompen, van acht naar zes bestuurders.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in