Overslaan en naar de inhoud gaan

Energiedrank ‘verheerlijkt drugscultuur’

Als het aan de Amerikaan Logan Gola ligt, wordt binnenkort een energiepoeder op de Nederlandse markt gebracht dat uiterlijk sterk lijkt op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het product is vergelijkbaar met andere energiedranken, zoals Red Bull. Vooral de hoge dosis cafeïne zorgt voor een oppepper. Maar de positionering wijkt sterk van de bestaande merken. Kopers van Blow krijgen naast het poeder namelijk een spiegel en een namaakcreditcard. De ‘verheerlijking van de drugscultuur’ heeft in de , Engeland en al tot veel ophef geleid.

related partner content for mobile comes here

Verontwaardiging komt in Nederland ook uit de hoek van het Jellinek en het Trimbos Instituut. Dat stelt dat de fabrikant van Blow cocaïne ten onrechte voorstelt als ‘sexy product’.

Gola wil cocaïnegebruik helemaal niet verheerlijken, valt te lezen in de Gazet van Antwerpen. ‘We willen ons onderscheiden, dat is alles. We doen het op deze manier omdat we willen spotten met een lifestyle uit de jaren ‘80. Het is tongue-in-cheek en de volwassenen waar we op mikken begrijpen dat.’

De perskit die correspondenten in de VS ontvingen leek precies op een staaf verpakte cocaïne.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in