Overslaan en naar de inhoud gaan

‘E-mail favoriet bij pr-professionals’

Journalisten en pr-professionals maken bij voorkeur gebruik van e-mail bij hun onderlinge communicatie. Dit komt naar voren uit een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het blijkt zo te zijn dat het internet in de praktijk de pr-relaties verbetert, en dat zakelijke e-mail even betrouwbaar wordt geacht als face-to-face communicatie. Volgens het IPR verschaft het medium pr-professionals beter toegang tot verslaggevers om zo hun boodschap makkelijker door te kunnen geven. Anderzijds geven journalisten aan hun werk beter te kunnen doen met behulp van e-mail en internet. Het onderscheidt ook een negatieve kant aan de zaak. Zo zijn sommigen bang dat de nieuwe technologieën langere werkdagen betekenen voor journalisten en pr-mensen. Ook het risico op verkeerde en schadelijke informatie in het nieuws mag niet onderschat worden. Iets meer dan de helft van de ondervraagde pr-professionals zegt dat de noodzaak om informatie met grote snelheid te verspreiden via internet de waarheid, betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van de nieuwsverslaggeving aantast. Uit het onderzoek blijkt dat de geloofwaardigheid van nieuws of informatie op internet en via e-mail enorm toeneemt als de bron bekend en betrouwbaar is. Ook geven journalisten aan net zo tevreden te zijn met interviews via e-mail als door de telefoon. (Bron: ‘O Dwyers’)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in