‘E-mail favoriet bij pr-professionals’
Het blijkt zo te zijn dat het internet in de praktijk de pr-relaties verbetert, en dat zakelijke e-mail even betrouwbaar wordt geacht als face-to-face communicatie. Volgens het IPR verschaft het medium pr-professionals beter toegang tot verslaggevers om zo hun boodschap makkelijker door te kunnen geven. Anderzijds geven journalisten aan hun werk beter te kunnen doen met behulp van e-mail en internet. Het onderzoek onderscheidt ook een negatieve kant aan de zaak. Zo zijn sommigen bang dat de nieuwe technologieën langere werkdagen betekenen voor journalisten en pr-mensen. Ook het risico op verkeerde en schadelijke informatie in het nieuws mag niet onderschat worden. Iets meer dan de helft van de ondervraagde pr-professionals zegt dat de noodzaak om informatie met grote snelheid te verspreiden via internet de waarheid, betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van de nieuwsverslaggeving aantast. Uit het onderzoek blijkt dat de geloofwaardigheid van nieuws of informatie op internet en via e-mail enorm toeneemt als de bron bekend en betrouwbaar is. Ook geven journalisten aan net zo tevreden te zijn met interviews via e-mail als door de telefoon. (Bron: ‘O Dwyers’)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid