Overslaan en naar de inhoud gaan

China krijgt fake koekje van eigen deeg

De Chinese overheid staat er niet om bekend dat zij voorop loopt wat betreft het bestrijden van counterfeiting en plagiaat. Deze houding…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tot nu toe had deze piraterij voornamelijk betrekking op Westerse producten.Met het binnenhalen van de Olympische Spelen in Beijing 2008 wordt de Chinese overheid nu geconfronteerd met een koekje van eigen deeg en komt zij ineens wel in actie.

related partner content for mobile comes here

In een in de Herald Tribune van vandaag wordt melding gemaakt van meer dan 1500 gevallen van plagiaat van Olympische trademarks die de Chinese inspectie heeft aangetroffen in de periode 2004-2006. De totale waarde van de goederen bedroeg bijna 1,5 miljoen Euro.

Olympic merchandising is big business. De afgelopen Olympische Spelen was de opbrengst van producten onder licentie ? 225 miljoen.

De Chinese organisatie van Beijing 2008 heeft voor 7 belangrijke trademarks de rechten vastgelegd, inclusief de 5 'friendlies', de mascottes van de Spelen. De bedoeling is dat er nog 67 volgen.

De Chinese inspecteurs krijgen het nog erg druk het komende jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in