Bedrijven zijn traag met beantwoorden e-mail
Tot die conclusie komt onderzoeksbureau 4ACC uit Zeist. Het bureau onderzocht de reactiesnelheid van 99 bedrijven op vragen van klanten of verzoeken om offertes via de e-mail, zo schrijft de Volkskrant vrijdag.
Zeker veertig procent van de verzoeken om informatie bleef onbeantwoord. En net iets meer dan de helft van de elektronische post wordt binnen een etmaal beantwoord. Vrijwel alle onderzochte bedrijven bieden hun klanten mogelijkheid om langs elektronische weg informatie en offertes op te vragen. "Bedrijven zouden serieuzer moeten kijken naar de manier waarop ze hun e-mailverkeer afhandelen", meent I. Trampe van 4ACC.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaOnder de onderzochte winkels zaten webwinkels, postorderbedrijven en gewone winkels en bedrijven. Webwinkels scoorden in de test niet slechters dan andere bedrijven. Maar Trampe vindt de resultaten absoluut onder de maat voor een branche die het steeds meer van e-commerce moet hebben.
Vooral bedrijven die de afhandeling van de elektronische post hebben uitbesteed aan e-centers, sturen nog wel eens een onbevredigend antwoord. "Zulke e-centers zijn eigenlijk vooral geschikt voor bulkpost, als antwoorden op vaak gestelde vragen moet worden gegeven", zegt Trampe.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid