Overslaan en naar de inhoud gaan

SBS groter dan NPO/Ster in juni

Geen WK voetbal scheelt de helft van het marktaandeel voor de publieke omroep.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit cijfers van GroupM en de Stichting Kijkonderzoek in de belangrijkste doelgroep voor adverteerders, 20-49, blijkt dat SBS Broadcasting en BrandDeli de grote groeiers zijn ten opzichte van vorig jaar. Ook in vergelijking met 2013 laten beide zendergroepen groei zien.

SBS Broadcasting komt uit op een gezamenlijk marktaandeel van 23,7 (was 15,3 in juni 2014 en 21,4 in juni 2013). NPO/Ster kwam in juni dit jaar uit op 21,2. Dat was vorig jaar nog 43,5 in dezelfde periode, maar dat was dus te danken aan het WK voetbal in Brazilië. In juni 2013 was het marktaandeel 22,3. Dus ook in vergelijking met twee jaar geleden is er een daling.
Verder is RTL Nederland marktleider, met een flinke groei ten opzichte van vorig jaar en een verlies in vergelijking met twee jaar geleden in juni. BrandDeli blijkt gegroeid ten opzichte van vorig jaar en twee jaar geleden.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in