ING: Mobiel klantcontact neemt grote vlucht
Klanten raadplegen hun rekeningoverzicht veel vaker mobiel: waar men op een computer gemiddeld 2 keer per week inlogt, gebeurt dat op een mobiel apparaat gemiddeld 6 keer per week. ING verwacht dat niet alleen de betaal- en spaartransacties, maar ook de klantenservice zich meer naar online, mobiel en social media verplaatsen. De bank verwacht dat eind 2013 ruim 85% van alle klantcontacten online zal plaatsvinden.
ING heeft nu ruim 4 miljoen internetbankierende klanten, opgebouwd in 10 jaar tijd. Het aantal gebruikers van de Mobiel Bankieren App is meer dan 1,3 miljoen, opgebouwd in ruim anderhalf jaar tijd. Sinds de introductie van de App, eind 2011, is er al ruim 430 miljoen keer ingelogd en hebben er ruim 40 miljoen betaaltransacties plaatsgevonden. Er werd in juli 2013 bijna 38 miljoen keer ingelogd op de Mobiel Bankieren App. Dat is meer dan een verdubbeling ten opzichte van dezelfde maand in 2012.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaNick Jue(CEO ING Nederland): “Het contact met onze klanten zal de komende jaren ingrijpend gaan veranderen. Ik verwacht dat het binnen nu en enkele jaren voor ING klanten niet meer uitmaakt hoe ze contact met ons opnemen. Waar je ook bent, op ieder moment en onafhankelijk van of je nu een tablet, smartphone of computer gebruikt of naar ons kantoor komt, overal kun je bankieren. Online en via je Mobiel Bankieren App zul je dezelfde klantenservice en dienstverlening ervaren als via bijvoorbeeld de telefoon. En overal is deze dienstverlening toegespitst op jouw persoonlijke financiële situatie en behoeften.”
MobileMarketing.nl 2013
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid