Overslaan en naar de inhoud gaan

Toto is de waardige winnaar van Loden Leeuw voor irritantste reclame

Wim Kieft, Sjaak Swart, Wesley Sneijder en Andy van der Meijde zijn irritantste BN'ers volgens Radar-peiling.
Koning Toto
Toto voelt zich niet blij met boete
© Toto voelt zich niet blij met boete
Koning Toto
Toto voelt zich niet blij met boete
© Toto voelt zich niet blij met boete

Toto heeft de Loden Leeuw in de wacht gesleept, de prijs voor de meest irritante reclame. Het kreeg 57,3 procent van de stemmen. De andere twee genomineerden waren Lidl en Plameco. 

related partner content for mobile comes here

Cmo Arno de Jong van Nederlandse Loterij, waaronder Toto valt, kreeg de prijs uitgereikt uit handen van Antoinette Hertsenberg van Radar. Hij liet zien hoe je een waardig en sportief winnaar kan zijn, en zegde toe in komende commercial de mogelijke irritatiefactor nog eens onder de loep te nemen. 'Daar gaan we goed naar kijken. We willen nooit mensen irriteren, dat is niet onze bedoeling.' 

Irritante oud-voetballers

Het kwartet Kieft, Swart, Sneijder en Van der Meijde won de prijs voor hun reclame voor online casino BetCity. Sinds 30 juni 2022 mogen er geen oud-voetballers of andere bekende Nederlanders meer worden ingezet voor gokreclames. Het verbod moet gokverslaving onder jongeren en kwetsbare mensen tegengaan. Inmiddels zijn de oud-voetballers in de nieuwe BetCity reclame vervangen door ‘superfans’. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in