Overslaan en naar de inhoud gaan

KiKa lanceert voorlichtingscampagne 'Als ik later groot ben'

Op 15 februari is het Wereld Kinderkankerdag en wordt er internationaal aandacht besteed aan kinderen en gezinnen getroffen door kanker.
Kika
Anne (12) het gezicht van de campagne
Kika
Anne (12) het gezicht van de campagne

In Nederland worden jaarlijks bijna 600 kinderen getroffen door kanker waarvan 1 op de 5 het momenteel niet redt.

related partner content for mobile comes here

Als ik later groot ben

Bewustwording creëren rondom het onderwerp kinderkanker en kinderen leren dat zorgeloos groot worden niet vanzelfsprekend is; dat is de doelstelling van de nieuwe voorlichtingscampagne ‘Als ik later groot ben’ van KiKa. De kern van de campagne is een video waarbij kinderen vertellen over hun dromen en ambities. Een ziek kind heeft deze dromen net zo goed. Maar zieke kinderen moeten eerst beter worden om die dromen te kunnen verwezenlijken. De voice-over ligt in handen van KiKa-ambassadeur Ferdi Stofmeel.

Anne

De 12-jarige Anne is het gezicht van de campagne. Ze wordt momenteel behandeld voor een vorm van botkanker. De afgelopen jaren ging de familie door een loodzware tijd. Niet één maar twee kinderen in het gezin werden getroffen door kanker. `Een nachtmerrie!`, zegt moeder Fleur. `Toen onze jongste zoon net vijf jaar schoon was, bleek ook Anne kanker te hebben.´ Naar omstandigheden gaat het gelukkig goed met haar. Fijn om met mijn verhaal kennis te kunnen delen over het onderwerp'. 

Bekijk de campagnevideo hieronder. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in