Overslaan en naar de inhoud gaan

Communiceer de urgentie van de snelst groeiende dodelijke ziekte

Strategisch designbureau Wunder ontwikkelde voor Team Alzheimer een communicatief logo en compacte merkstijl die urgentie benadrukt
Alzheimer sluipt je leven binnen, dus Steun Team Alzheimer
© Strategisch designburau Wunder
Alzheimer sluipt je leven binnen, dus Steun Team Alzheimer
© Strategisch designburau Wunder

Team Alzheimer is een initiatief vanuit het bedrijfsleven om fondsen te werven voor Alzheimer Centrum Amsterdam. Er is geen budget voor een campagne, maar wel een heel belangrijk doel. Zoveel mogelijk geld ophalen om meer onderzoek naar de snelst groeiende dodelijke ziekte te financieren.

Het team kwam bij strategisch designbureau Wunder met de vraag een logo te ontwikkelen. Het doel van het logo was de verschillende initiatieven, waarvan Alzheimer Socks de bekendste is, met elkaar te verbinden en een vuist te maken.

Benadruk de urgentie

Al tijdens het eerste gesprek werd duidelijk dat er heel veel geld nodig is, want meer geld betekent meer baanbrekend onderzoek. En dat is nodig, want elke 15 minuten komt er een nieuwe Alzheimerpatiënt bij. En 1 op de 5 mensen krijgt ermee te maken. Te weinig mensen weten dit en daarom is er te weinig urgentie om geld te geven of Alzheimer Socks te kopen.

Elke 10 minuten komt er een patient bij, dus Steun Team Alzheimer
Steun Team Alzheimer en stop de tijdbom!

Een logo dat confronteert

Om de urgentie te benadrukken ontwikkelde Wunder geen gewoon logo, maar een communicatief logo. Het nieuwe logo is als een ultra kort manifest en roept je op om Team Alzheimer te steunen. Met het logo kan de urgente boodschap altijd en overal gecommuniceerd worden. Het logo is daarmee een indringende campagne, die je confronteert met feiten over de ziekte.

Maximale communicatiekracht in een diverse merkstijl

Door het logo toe te passen op bijvoorbeeld de Alzheimer Socks geef je mensen de boodschap van Team Alzheimer mee. En vanuit hetzelfde idee kan ook een indringende campagne of een stijlvol gala ontwikkeld worden.

Als iedereen je herkent, behalve je eigen moeder. Steun Team Alzheimer

Door de kwaliteit van Wunder beschikken we nu over een zeer flexibele huisstijl, met maximale communicatiekracht. De huisstijl voelt fris en optimistisch aan en dat terwijl sommige boodschappen rondom de ziekte van Alzheimer zeer impactvol kunnen zijn. De nieuwe huisstijl gaat ons helpen om nog duidelijker te maken welke initiatieven allemaal van onze hand zijn.

Nicolle Dellaert namens Team Alzheimer

Steun Team Alzheimer!

Team Alzheimer, voorheen bekend als AlzheimerLab, is opgericht door KPMG, Mc Kinsey en het Alzheimercentrum Amsterdam in nauwe samenwerking met een aantal grote corporates, zoals Heineken, Unilever, ABN Amro en vele anderen. Deze bedrijven ondersteunen én leveren young professionals die initiatieven ontplooien om geld op te halen voor onderzoek van het Alzheimer Centrum Amsterdam. Het bekendste initiatief is de Alzheimer Socks (Alzheimersocks.nl).

Meer informatie over deze case is te vinden op de site van Strategisch designbureau Wunder.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in