
De samenwerking tussen Triodos Bank en reclamebureau Dawn is na ruim vijftien jaar beëindigd. Dat hebben Dawn en Triodos woensdag bevestigd tegenover Adformatie.
Dawn (onderdeel van Springbok) en Triodos Bank hebben door de jaren heen samen talloze reclameprijzen gewonnen, waaronder een gouden Effie in 2014 voor 'Volg je hart. Gebruik je hoofd'.
Vacatures
Senior Contentspecialist
dpg mediaAccountmanager (digital) Intermediairs bij Ster
SterMarketing Manager
FloramediaJurian van der Hoeven, managing director Dawn: 'Na vele jaren waarin we Triodos Bank met veel creativiteit en bijzondere resultaten hebben neergezet, hebben we besloten ieder onze eigen weg te gaan. Dat is na ruim vijftien jaar misschien ook wel een natuurlijke ontwikkeling.'
Intelligent werk
'De ambitie van het merk is veranderd, de tijden zijn veranderd en het bankenlandschap is -mede door Triodos- veranderd', gaat Van der Hoeven verder. 'We kijken terug op een bijzondere relatie waar we elkaar uitdaagden om aantrekkelijk en intelligent werk te maken en op die manier effectief aan het merk te bouwen. Een relatie waarin we van veel Nederlanders de aandacht wonnen; door de Tickertape op Times Square over te nemen, een kikker te koken op tv en door vanuit één gedachte -'Volg je hart, gebruik je hoofd'- consistent relevant te worden.'
Van der Hoeven voegt toe dat hij door het verlies van het Triodos-account geen werknemers heeft hoeven laten gaan.
Geen pitch
Koen Jonker, hoofd communicatie bij Triodos, zegt dat er in de zoektocht naar een nieuw bureau geen pitch wordt uitgeschreven. Wel heeft de bank deze week samen met Gardeners een nieuwe jongerencampagne uitgebracht. Jonker: 'Volgens mij is een pitch niet de juiste manier om een creatieve partner te vinden die echt bij ons past. Voor ons draait samenwerking vooral om gedeelde waarden, langdurige synergie en wederzijds begrip. Daarom kiezen we voor een andere benadering, die beter past bij wie wij als Triodos zijn en hoe we willen werken.' Hoe die andere benadering er precies uitziet, laat hij in het midden.
Jonker zegt terug te kijken op de samenwerking met Dawn als een 'intelligent reclamebureau'. 'Na een mooie periode van vijftien jaar is het nu een logisch moment om ruimte te maken voor nieuwe ideeën en een frisse koers. De samenwerking op de jongerenpropositie met Gardeners zien we als een eerste kennismaking in onze oriëntatie op nieuwe creatieve partners.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee