Overslaan en naar de inhoud gaan

Triodos Bank neemt na 15 jaar afscheid van Dawn, schrijft geen pitch uit

'Een logisch moment om ruimte te maken voor nieuwe ideeën en een frisse koers', aldus de bank.
triodos
Het hoofdkantoor van Triodos Bank in Zeist.
triodos
Het hoofdkantoor van Triodos Bank in Zeist.

Dawn (onderdeel van Springbok) en Triodos Bank hebben door de jaren heen samen talloze reclameprijzen gewonnen, waaronder een gouden Effie in 2014 voor 'Volg je hart. Gebruik je hoofd'.

Jurian van der Hoeven, managing director Dawn: 'Na vele jaren waarin we Triodos Bank met veel creativiteit en bijzondere resultaten hebben neergezet, hebben we besloten ieder onze eigen weg te gaan. Dat is na ruim vijftien jaar misschien ook wel een natuurlijke ontwikkeling.'

Intelligent werk

'De ambitie van het merk is veranderd, de tijden zijn veranderd en het bankenlandschap is -mede door Triodos- veranderd', gaat Van der Hoeven verder. 'We kijken terug op een bijzondere relatie waar we elkaar uitdaagden om aantrekkelijk en intelligent werk te maken en op die manier effectief aan het merk te bouwen. Een relatie waarin we van veel Nederlanders de aandacht wonnen; door de Tickertape op Times Square over te nemen, een kikker te koken op tv en door vanuit één gedachte -'Volg je hart, gebruik je hoofd'- consistent relevant te worden.'

Van der Hoeven voegt toe dat hij door het verlies van het Triodos-account geen werknemers heeft hoeven laten gaan. 

Geen pitch

Koen Jonker, hoofd communicatie bij Triodos, zegt dat er in de zoektocht naar een nieuw bureau geen pitch wordt uitgeschreven. Wel heeft de bank deze week samen met Gardeners een nieuwe jongerencampagne uitgebracht. Jonker: 'Volgens mij is een pitch niet de juiste manier om een creatieve partner te vinden die echt bij ons past. Voor ons draait samenwerking vooral om gedeelde waarden, langdurige synergie en wederzijds begrip. Daarom kiezen we voor een andere benadering, die beter past bij wie wij als Triodos zijn en hoe we willen werken.' Hoe die andere benadering er precies uitziet, laat hij in het midden.

Jonker zegt terug te kijken op de samenwerking met Dawn als een 'intelligent reclamebureau'. 'Na een mooie periode van vijftien jaar is het nu een logisch moment om ruimte te maken voor nieuwe ideeën en een frisse koers. De samenwerking op de jongerenpropositie met Gardeners zien we als een eerste kennismaking in onze oriëntatie op nieuwe creatieve partners.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in