Overslaan en naar de inhoud gaan

Michiel Rijshouwer (Persuade): ‘Ik geloof sterk in creativiteit als de ‘firestarter’ van verandering’

Rijshouwer is voor de Dutch Creativity Awards jurylid in de discipline Communications. Samen blikken we vooruit.
Michiel Rijshouwer (Persuade): ‘Ik geloof sterk in creativiteit als de ‘firestarter’ van verandering’
Michiel Rijshouwer, ADCN-jurylid
Michiel Rijshouwer (Persuade): ‘Ik geloof sterk in creativiteit als de ‘firestarter’ van verandering’
Michiel Rijshouwer, ADCN-jurylid

In aanloop naar de Dutch Creativity Awards publiceert Adformatie diverse interviews met juryleden. Vandaag: Michiel Rijshouwer, oprichter van creatief bureau Persuade en ADCN-jurylid in de discipline Communications.

related partner content for mobile comes here

Met de Dutch Creativity Awards, voorheen de Lampen en waar in 2020 de Spin Awards zijn ondergebracht, viert brancheclub ADCN 'de beste creatieve ideeën in de wereld van commerciële communicatie’. Inschrijven voor de prijs kan tot woensdag 29 juni.

Wat verwacht je van de inzendingen dit jaar?

Ik heb het idee dat de coronatijd en het op afstand werken niet echt positief heeft gewerkt op de creativiteit. Misschien heeft dat te maken met energie. Of was er gewoon even wat minder lef? Dus ik ben heel benieuwd of ik ongelijk krijg. Ik hoop het echt.

Het thema dit jaar is 'Unite to ignite'. Hoe is jouw eigen visie hierop?

Eerlijk gezegd moest ik het thema googlen om te begrijpen wat ze hier exact mee bedoelen. Is dat een teken? Ik kom dan allerlei religieuze dingen tegen. Gospelkoren enzo. Maar volgens mij bedoelt ADCN ‘dat creativiteit de firestarter van positieve verandering kan zijn’. Daar geloof ik sterk in. Ideeën kunnen complexe zaken echt verder brengen. En toenemende complexiteit lijkt wel een trend.

Welke opvallende trend zie je op dit moment in 'jouw' discipline Communications?

Merken beloven van alles. Maar steeds meer consumenten geloven dat allemaal niet meer. Concreet bewijs voor de belofte, dat is wat mensen willen zien. En dat werkt. Steeds meer communicatiecampagnes zijn gebouwd rond hele concrete dingen. Dat is natuurlijk super inspirerend omdat het de scope van ons vak enorm verbreedt. Verder valt me op dat er steeds minder ruimte is om consistent te bouwen aan een merk. Veel campagnes lijken redelijk opportunistisch. Terwijl bouwen echt tijd kost. En vaak moeten ideeën ook ruimte krijgen om te groeien.

Waarom móeten lezers van Adformatie inzenden voor de Dutch Creativity Awards?

Een Lamp is denk ik de lastigste prijs om te winnen. Het is leuk om te horen wat vakgenoten van je werk vinden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in