Op 17 april zijn voor de 16e keer de SpinAwards uitgereikt. DDB & Tribal Amsterdam mocht de award Bureau van het Jaar in ontvangst nemen (Lemz en N=5 werden genomineerd). Daarnaast ging het bureau naar huis met maar liefst vijf gouden SpinAwards; zes keer goud in totaal derhalve. De KLM kreeg voor het vierde jaar op rij de titel ‘Opdrachtgever van het jaar’ (nominaties voor Terre des Hommes en Stichting Alzheimer).
Record
2014 was een jaar met een recordaantal inzendingen en nominaties. Dit heeft ook geleid tot het recordaantal van 15 Gouden SpinAwards (dat is inclusief de awards Bureau - en Opdrachtgever van het Jaar). Er werden 17 zilveren SpinAwards uitgereikt. Bureau LEMZ was met de spraakmakende case Sweetie maar liefst vijf keer genomineerd en werd uiteindelijk bekroond met 3 Gouden en 1 Zilveren SpinAwards. De jury’s waren erg enthousiast over het niveau van de cases van de winnaars; stuk voor stuk werk op internationaal niveau. Opvallend was verder dat MediaMonks de productie deed voor 11 SpinAward-cases (8 goud, 3 zilver).
Lees alles over Dutch Digital Design in het dossier rondom deze beweging.
Winnaars SpinAwards 2014 per categorie:
De SpinAwards
Online Campagne
Goud - KLM Space
Bureau: DDB & Tribal Amsterdam Opdrachtgever: KLM Royal Dutch Airlines
Goud - Volkswagen GTI Bannerbahn
Bureau: ACHTUNG! Opdrachtgever: Volkswagen
Zilver - Introductie MINI Clubvan
Bureau: FEL Opdrachtgever: MINI Nederland
Website
Goud- KLM Space
Bureau: DDB & Tribal Amsterdam Opdrachtgever: KLM Royal Dutch Airlines
Goud - Nitrocharge Your Game
Bureau: DDB & Tribal Amsterdam Opdrachtgever: adidas football
Zilver - Olympische Spelen Sotsji 2014
Bureau: NOS Opdrachtgever: NOS
Mobiel
Goud - VaarWater
Bureau: Tam Tam Opdrachtgever: Waternet
Interactieve TV & Online Video
Goud - Sweetie
Bureau: LEMZ Opdrachtgever: Terre des Hommes Nederland
Zilver - Zappmysterie
Bureau: KRO-NCRV i.s.m. Elastique Opdrachtgever: KRO-NCRV
Game
Goud - Aviation Empire
Bureau: Little Chicken i.s.m. Monpellier Venture Opdrachtgever: KLM Royal Dutch Airlines
Zilver - Tweet, Chat, Like & Drive
Bureau: N=5 Opdrachtgever: Ministerie van Infrastructuur en Milieu
Zilver - Wonderkamers
Bureau: Kiss the Frog Opdrachtgever: Gemeentemuseum Den Haag
Social Media
Zilver- Het Alzheimer Event
Bureau: N=5 Opdrachtgever: Alzheimer Nederland
Zilver- Sweetie
Bureau: LEMZ Opdrachtgever: Terre des Hommes Nederland
Zilver - Vuurwerkcampagne 2013
Bureau: TBWA\NEBOKO Opdrachtgever: VeiligheidNL
Crossmedia
Goud - Audi A8 Headhunters
Bureau: DDB Brussels Opdrachtgever: Audi Import Belgium
Zilver- #MORECRAP
Bureau: FHV BBDO Opdrachtgever: Hi (KPN)
Special SpinAwards
Design
Goud - KLM Space
Bureau: DDB & Tribal Amsterdam Opdrachtgever: KLM Royal Dutch Airlines
Goud - Nitrocharge Your Game
Bureau: DDB & Tribal Amsterdam Opdrachtgever: adidas football
Zilver - NRC Reader
Bureau: Moop.nl Opdrachtgever: NRC Media
Content
Goud- Sweetie
Bureau: LEMZ Opdrachtgever: Terre des Hommes Nederland
Zilver - Eurovisie
Bureau: Pool Worldwide Opdrachtgever: Centraal Beheer Achmea
Zilver - Rookalarm
Bureau: Pool Worldwide Opdrachtgever: Stichting Rookpreventie Jeugd
Media- Inzet
Zilver - Blackmailing lawyers
Bureau: Famous Brussels Opdrachtgever: Orde van de Vlaamse Balies
Innovatie
Goud - Sweetie
Bureau: LEMZ Opdrachtgever: Terre des Hommes Nederland
Zilver - Breinreis
Bureau: Rhinofly Opdrachtgever: Centraal Museum
Zilver - Shoot2Share
Bureau: Shoot2Share Opdrachtgever: Shoot2Share
Young Talent
Goud - Wens een herinnering
School: Willem de Kooning Academie Opdrachtgever: Stichting Ambulance Wens
Zilver - De Klets Piet App!
School: Willem de Kooning Academie Opdrachtgever: Willem de Kooning Academie
Zilver - Whiskas Moves
School: Willem de Kooning Academie Opdrachtgever: Willem de Kooning Academie
Bureau van het jaar
DDB & Tribal Amsterdam
Opdrachtgever van het jaar
KLM Royal Dutch Airlines
Over de SpinAwards
De SpinAwards zijn de prijzen voor creativiteit in digitale media. De vakjury’s beoordelen op creativiteit, interactiviteit en effectiviteit. Per categorie worden maximaal drie Gouden en/of Zilveren SpinAwards toegekend. Verder worden ook de opdrachtgever van het jaar en bureau van het jaar verkozen aan de hand van de beoordelingen van alle juryleden. De SpinAwards bestaan al sinds 1998 en worden georganiseerd door de onafhankelijke Stichting SpinAwards. Het doel van de stichting is het stimuleren van creativiteit in digitale media.
Foto: Punkmedia
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!