Nieuw geluid voor hoofdstuk twee van de energietransitie

Met de lancering van Vandebron’s nieuwe commercial lanceert het merk ook haar nieuwe geluid.

Afgelopen donderdag lanceerde het missiegedreven Vandebron een nieuwe merkcampagne waarin hun rol als greentech pionier in de energiemarkt centraal staat. Zij gaan de belangrijkste nieuwe uitdaging in de energietransitie aan om Nederland op elk moment van groene stroom te kunnen voorzien, óók als er niet genoeg wordt opgewekt.

De sleutel in deze energietransitie ligt in het slim gebruiken van duurzame energie door middel van technologie. Juist op de momenten dat de zon niet schijnt en de wind niet waait. Deze toekomstgerichte en dynamische campagne kent ook een nieuw geluid - passende bij het missiegedreven karakter van het bedrijf. Hiervoor werkt het energie platform samen met Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company. Het team van Amp.Amsterdam maakte voor deze vertaling gebruik van het speciaal door hen ontwikkelde RTA-E-model om de merkwaarden te vertalen naar een brandscore en soundlogo. 

“We hebben moderne ritmes gecombineerd met een eclectische mix van elektronische en akoestische instrumenten. Er is een gevoel van veelzijdigheid en progressie in het nieuwe Vandebron-geluid, dat perfect de overgang van het merk van 'voor iedereen' naar de 'Innovatieve Explorer' weerspiegelt.” - Diederik van Middelkoop, Amp.Amsterdam
Diederik van Middelkoop, Amp.Amsterdam

Naast de brandscore, het soundlogo en auditieve guidelines voor het gebruik en inzet van het nieuwe geluid paste het team van Amp.Amsterdam ook zogenoemde ‘versioning’ toe om de brandscore perfect te laten samenwerken met de beelden van de nieuwe televisiecommercial welke is ontwikkeld door Wefilm. 

 

“De start van hoofdstuk 2 van de energietransitie vraagt om een nieuw geluid, dat past bij hetgeen onze nieuwe campagne voor staat: 100% groene energie, 100% van de tijd beschikbaar maken door middel van slimme technologische oplossingen. In samenwerking met Amp.Amsterdam hebben we een toekomstbestendig, hoopvol geluid ontwikkeld dat bijdraagt aan dit verhaal.” Isabelle Cannoo, Vandebron
Isabelle Cannoo, Vandebron

Het komende jaar zal de nieuwe auditieve identiteit van Vandebron verder uitgerold worden.

Over Vandebron
Vandebron is in 2014 opgericht om de energiemarkt eerlijker, duurzamer en transparanter maken. Het bedrijf heeft als missie: zo snel mogelijk naar 100% duurzame energie in Nederland. Dit doen zij door 100% groene energie opgewekt door Nederlandse producenten te koppelen aan consumenten. Door de inzet van slimme technologie werken ze toe naar het 100% van de tijd beschikbaar maken van deze groene energie. Inmiddels zijn ruim 325 energiebronnen en 180.000 klanten aangesloten op het platform. Sinds 2017 biedt Vandebron tevens elektrisch rijden diensten aan, zoals een laadpas, laadpaal en Slim laden. Sinds januari 2020 is Vandebron onderdeel van Essent. Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam. Voor meer informatie zie www.vandebron.nl

Over Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company
Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company, met vestigingen in Amsterdam en New York, is dé muziek- en geluidspartner voor merken, reclamebureaus en productiebedrijven. Amp.Amsterdam werkt onder andere voor merken als Webex, Zespri, Bol.com, Gojek, Interpolis, Coca-Cola, Albert Heijn, Greenpeace en Audi. Gebruikmakend van haar wereldwijde netwerk in de muziekindustrie en haar samenwerking met Universal Music Group, is het team van Amp.Amsterdam altijd in staat de beste muziek, artiesten, componisten, producers en studio's in de wereld voor elk project en klant in te zetten. 

Samen met haar partner Ambassadors biedt Amp.Amsterdam geïntegreerde creatieve diensten op het gebied van muziek, geluid en beeld.

Neem voor vragen of offertes contact op met: Maurice Paans, Brand Client Manager mauricepaans@ampamsterdam.com

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →