ADsterdam Festival onthult tweede batch met namen

Het programma biedt voor ieder wat wils: van inspiratie en muziek overdag, tot een groot feest in de avond.

Boomerang, Publicis Groupe Nederland, Le Pub en ADCN onthullen de tweede batch van het programma van creativity festival: ADsterdam. Vorig jaar vond de eerste editie plaats, genaamd AmsterCannes. Dit jaar wordt het over een andere boeg gegooid en is het festival heruitgevonden als ADsterdam - the space between Advertising and Amsterdam. Gezien het festival 2 weken na Cannes Lions plaatsvindt, biedt het alsnog voor een grote groep Nederlanders de kans om geïnspireerd te worden op creativiteit.

Anouk Facee Schaeffer, Head of Brand & Culture Boomerang en Publicis Groupe NL en initiatiefnemer van het festival, is trots op de partijen en sprekers die ze aan ADsterdam heeft weten te binden. “We verwachten 2000 bezoekers uit de advertising industrie, van young creatives tot CMO’s en hebben daarom ook een breed programma, met voor ieder wat wils: van inspiratie en muziek overdag, tot een groot feest in de avond. Ook blijft het Cannes-haakje overeind en zal er aandacht worden besteed aan de beste cases en trends die daar zijn opgevallen. Gezien de kwartfinales vergeten we de liefhebbers van het EK niet en zorgen we er uiteraard voor dat dit wordt uitgezonden.”

Beats by..
In de programmering worden ook agencies waaronder Mediamonks, Massive Music en Soundsright vertegenwoordigd. Soundsright was bij de vorige editie van het Creativity Festival AmsterCannes ook aanwezig als de host van de muziek stage. Dit jaar hebben zij een groot muzikaal programma opgezet met inspirerende live acts onder de noemer van Soundsright Invites. Van elektronische DJ-act Polynation tot Kay Slice, een band die hun invloed haalt uit de hip-hop, en doet denken aan Ebo Taylor & Fela Kuti. De headliner van de Music Stage wordt volgende week aangekondigd, maar we kunnen alvast verklappen dat het een artiest betreft met een unieke sound die eerder de Bravo op Lowlands volledig op z’n kop heeft gezet.

Panel
In de programmering wordt mede gefocust op hot topics voor de nieuwe generatie en creators. Samen met Google/ Youtube is er een panel opgezet met 4 grote Youtube creators: Iris Amber (Lifestyle), Dutch Goalkeeper (Sport), and Quinn and Aaron.

Gen Z Cultuur
Met Amazon Ads kijken we ook naar de nieuwe generaties; we bevinden ons op een kantelpunt in de media, aangestuwd door Gen Z en hun invloed op de hedendaagse  cultuur. Tijdens deze sessie worden de nieuwe ‘spelregels’ uitgelegd: wat houdt deze meme masters bezig? Wat kunnen merken doen om de aandacht van deze moeilijk bereikbare generatie te trekken? We duiken diep in de gemeenschap van Twitch en horen van Twitch creators hoe merken hierop in kunnen springen.

'Vive la difference'
Inclusiviteit is een essentiële waarde voor het festival en komt terug in de gehele programmering. Daarnaast wordt dit thema besproken tijdens de Pride is Not An Ad panel. Boomerang richt zich al jaren op het initiatief 'Pride is not an Ad,' en heeft momenteel een grootschalige enquête uitgezet binnen de advertising-industrie om het sentiment rondom Pride en merken te onderzoeken. De resultaten van dit onderzoek wordt tijdens de panel besproken door sleutelfiguren uit de LGBTQIA+ gemeenschap en vertegenwoordigers van merken.

Sustainability
Verder zijn er grote lifestyle brands aanwezig zoals G-Star. Gwenda van Vliet (CMO G-Star RAW) zal samen met creatief Joris Kuijpers presenteren op ADsterdam, met de focus op het onderwerp van duurzaamheid in de katoen-industrie en hun recente project in samenwerking met Wageningen University & Research: Homegrown Denim.

Denise Willigers, Managing Director van de ADCN geeft aan; “ADsterdam is een festival dat inspireert op meerdere vlakken. Met een programmering op verschillende thema’s zoals kunst, muziek, gaming, sustainability, fashion, sport en (new) media is het festival toegankelijk voor een grote groep mensen. De gemene deler van alle talks, panels en overige programmering is creativiteit. "Daarnaast is het evenement zo ingericht dat er de hele dag de mogelijkheid is om te netwerken en te borrelen op het festival.”

Verhalen die impact maken
Poppy is Chief Growth and Impact Officer bij WaterBear - het mediaplatform dat het landschap verstoort door mensen zich meer verbonden te laten voelen met een toekomst waarin ze willen deelnemen. Door een diverse reeks bekroonde content te combineren met oplossingen, vertelt WaterBear echte verhalen die impact maken, en nodigt iedereen uit om te ontdekken welke rol ze kunnen spelen in het maken van een verschil. Street Art Frankey, NXT Museum, Spotify en ASICS zullen ook aanwezig zijn als spreker.

Going Bananas

De dag wordt afgesloten met een festival-waardig feest, dat wordt gehost door de makers van Milkshake: Going Bananas, met DJ-acts, performers and more..

Het volledige programma wordt volgende week bekend gemaakt. Tickets zijn nog beschikbaar en zijn maar 15 euro! Te koop via https://www.adsterdamfestival.com/

5 juli van 13:00 tot 23:00 uur
LIEF Amsterdam
Basisweg 63

About ADsterdam:
ADsterdam is an annual creative festival held in Amsterdam, Netherlands. The festival aims to celebrate creativity, innovation, and collaboration across various industries. Through a series of installations and talks, ADsterdam brings together artists, designers, entrepreneurs, and enthusiasts to explore the latest trends and ideas shaping the creative landscape.
About ADCN:
ADCN is the Dutch Club for Creativity. Founded in 1966, ADCN works on the development of a more creative Netherlands based on the vision that creativity contributes to the progression of people and society. With the events of ADCN, we work on connecting and developing creative professionals and teams, with a focus on the different disciplines in the world of commercial communications.
With the Dutch Creativity Awards, ADCN celebrates and presents the best creative ideas from all kinds of sectors and fields in the Netherlands. The ADCN board of creative leaders work together with the team, committees, partners and members on the 'creative growth' agenda and act as ambassadors of Dutch creativity.
About Boomerang:
Boomerang is an Amsterdam-based, globally-focussed creative company with a ten-year track record creating enduring brand impact through human connection. Since joining forces with Publicis in 2021 Boomerang enjoys access to the Groupe’s worldwide capabilities. The company combines real-time cultural insight, world-class creativity and dynamic production to deliver transformative work for  brands that include Chocomel, Heineken, Samsung and Shimano.
About Publicis:
Publicis Groupe [Euronext Paris FR0000130577, CAC 40] is a global leader in communication. The Groupe is positioned at every step of the value chain, from consulting to execution, combining marketing transformation and digital business transformation. Publicis Groupe is a privileged partner in its clients’ transformation to enhance personalization at scale. The Groupe relies on ten expertise concentrated within four main activities: Communication, Media, Data and Technology. Through a unified and fluid organization, its clients have a facilitated access to all its expertise in every market. Present in over 100 countries, Publicis Groupe employs around 83,000 professionals.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →