Overslaan en naar de inhoud gaan

Branded content tools voor Instagram en Twitter lanceert hun maandelijkse abonnement

Social content bureau Blauw Gras praat je bij in de #lekkersociaal
header
header

Instagram komt met nieuwe branded content tools

De tools die Instagram presenteert hebben twee belangrijke doelen. Het eerste doel is om meer transparantie geven en het tweede doel is het makkelijker maken voor merken en creators om branded content te managen. 

related partner content for mobile comes here

Nu is het alleen mogelijk om één merknaam te koppelen aan een post. Daar gaat verandering in komen. Straks kunnen creators twee merken taggen in één branded content post. Dit zorgt voor een korte, snelle en effectieve samenwerking. Een post waarbij dus meerdere samenwerkingen tot zijn recht komen.

Als het gaat om samenwerkingen op Instagram zijn er nog meer tools, zoals het label, ‘betaald partnerschap’, waar influencers vaak gebruik van maken. Op deze manier kun je zien dat zij een samenwerking hebben met de dienst of product die zij promoten. Vanaf nu kunnen influencers merkinhoud delen voordat het is goedgekeurd door hun merkpartners. Dus voordat er 'betaald partnerschap' in beeld verschijnt.

Lancering van Twitter Blue ?

We hebben er al eerder over verteld, de functies van Twitter Blue. Even opfrissen: Twitter Blue geeft gebruikers de kans om maandelijks te betalen voor extra Twitter features en tools. Het doel is om de Twitter experience tot een hoger niveau te tillen. Je betaalt dus een kleine maandelijkse bijdragen en krijgt hiermee toegang tot verschillende tools, zoals:

  • Twitter berichten verwijderen
  • Opgeslagen tweets markeren en organiseren
  • Reeder modus, waarbij de Twitter content wordt terug gebracht naar alleen de plain tekst. Om alle tweets snel te lezen.
  • Kleuropties in in de Twitter App.
  • De keuze om de app icoon aan te passen. 
  • Toegewijde support met meer prioriteit vanuit Twitter.

Tools die het gemak van de app voor intensieve gebruikers kan optimaliseren. Het testen waard dus voor de enthousiaste twitteraars.

TikTok vraagt aandacht voor Pride Month

Juni is wereldwijde Pride Month! TikTok viert dit graag met de LGBTQ+ community mee, daarom komen ze met nieuwe initiatieven en creatieve tools. Om te beginnen wordt er een extra boost gegeven aan de hashtag #ForYourPride. 

Het kleurrijke thema komt maarliefst terug in 9 nieuwe effecten die TikTok presenteert. Regenboog haar, regenboog gordijn, regenboog spoor, Pride Time Warp, regenboog wangen, 3D lashes, glitters en de Pride vlag in de lucht. Meer dan genoeg opties voor TikTokkers om de Pride te ondersteunen met deze filters. ? 

Deze maand zie je meer creators voorbij komen die aandacht hebben voor LGBTQ+. TikTok gaat deze creators een groter podium geven door ze te highlighten en met live sessies. Volgens TikTok hebben deze creators een positieve impact op het platform. Je kan dus wel zeggen dat TikTok de komende maand in het teken staat van de Pride Month.

Pinterest Shopping List ?

Pinterest heeft in afgelopen jaren een stevige basis neergelegd. Voor veel gebruikers is dit de plek om inspiratie op te doen en om eventueel over te gaan op het kopen van het product. Pinterest werkt er al een tijdje aan om de gebruikers en de producten dichter bij elkaar te brengen. Met shoppable pins, AR ty-on en productaanbevelingen. Pinterest zet weer een extra stap: opgeslagen product pins worden verzameld binnen de Pinterest Shopping List. 

Door de automatische Shopping List zie je gemakkelijk welke producten je misschien wel wil aanschaffen en hoef je niet door al je opgeslagen pins te zoeken naar het juiste product. Daarnaast biedt Pinterest alle informatie die je nodig hebt wanneer je overgaat tot aanschaf. Denk aan de prijs, reviews, shipping info en de mogelijkheid om te vergelijken met andere producten. En het wordt nog beter! Je krijgt zelfs een melding als de prijs omlaag gaat. Een handige feature die de gebruikers kan aansporen om producten echt aan te schaffen. 

De pins zijn te vinden op je persoonlijke profiel en krijgen een eigen pagina onder de opgeslagen pins. Let’s go pinterest shopping! ?️

Wij zijn Blauw Gras, aangenaam! Als één van de eerste dedicated social content bureaus weten wij als geen ander waar mensen echt voor in beweging komen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in