Overslaan en naar de inhoud gaan

Zwaar weer voor dagbladsector

Minder advertenties, dalende oplages en stijgende bezorg- en papierkosten zorgen voor zware tijden in de dagbladwereld. Volgens directeur…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het Algemeen Dagblad zegt Greven dat "de tegenwind harder is dan begroot en sneller is gekomen dan verwacht". PCM heeft nog niet de eerste kwartaalcijfers bekend gemaakt, maar volgens de directeur zijn de cijfers "vergelijkbaar met die van De Telegraaf". Dat concern gaf vorige week een winstwaarschuwing. Wegener (uitgever van regionale en lokale kranten) denkt dat de winst dit jaar nauwelijks stijgt. Wel blijkt uit cijfers van BBC dat in het eerste kwartaal van dit jaar de advertentie-inkomsten in totaal gegroeid zijn. De inkomsten uit productadvertenties groeiden weliswaar licht met 1,3 procent naar in totaal 370.996.395 gulden. Maar de personeelsadvertenties doen het nog wel steeds goed: plus 21,5 procent naar 192.111.470 gulden. De dalende oplages en stijgende bezorg- en papierkosten geven echter een zwaar tegenwicht. Volgens Greven gaat er dit jaar bezuinigd worden. Op welk gebied dat gebeurt, wil hij niet zeggen.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in