Overslaan en naar de inhoud gaan

Zenith valt af in Philips-race, IM toegevoegd

In de strijd om het grote media-account van Philips, waarmee 600 miljoen dollar gemoeid is, zijn de eerste mediabureaus afgevallen, meldt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het elektronicaconcern zou vier van de acht kandidaatbureaus van de lijst hebben geschrapt, waaronder Zenith Media. De namen van de drie andere afvallers zijn niet bekendgemaakt, aldus het blad. Philips heeft wel een nieuw bureau aan de pitch toegevoegd. Het vroeg Initiative Media een offerte te doen. Tot de bureaus die de tweede ronde hebben gehaald behoren MediaVest. Carat, MindShare en OMD.

related partner content for mobile comes here

Philips centraliseerde zijn Europese media-account in 1996 bij Carat en wil nu het internationale account bij één bureaugroep onderbrengen. Die stap volgt op centralisering van het creatieve account bij DDB. Philips denkt door centralisering onder meer een sterkere onderhandelingspositie te hebben bij de inkoop van reclameruimte in de media.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in