The Box wil af van jukebox-imago


Dit jaar wil het station de nieuwe activiteiten uitbouwen. Er komen nog meer programma's en ook gaat The Box de activiteiten vergroten op gebied van jongerenevenementen. Op die manier wil de zender meer jongeren aan zich binden. De leiding van The Box erkent dat de koerswijziging is ingegeven door een wens van de adverteerders. Maar daarnaast constateerde The Box zelf ook dat er geen financiële groei valt te behalen door te proberen meer clipaanvragers te laten bellen. Elk telefoontje/sms'je levert de zender geld op. Die formule is succesvol, maar op lange termijn niet winstgevend genoeg. De zender schudt daarom het 'jukebox-imago' van zich af en gaat meer programma's uitzenden. Momenteel haalt The Box 50 procent van zijn inkomsten uit de kosten die bellers maken en de andere helft uit adverteerders. Dit jaar zullen die percentages uitkomen op 40 procent aanvragers en 60 procent adverteerders. Die koerswijziging is geen paniekvoetbal, benadrukt The Box (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid