Rabobank: campagne is niet scherp genoeg


‘Onze nieuwe positionering staat nog steeds overeind, maar de creatieve vertaling ervan is niet goed. We hebben de positionering in de campagne niet voldoende scherp kunnen krijgen’, zo verklaart Roel van Veggel, hoofd externe communicatie van de bank, naar aanleiding van het opzeggen van de relatie met FHV/BBDO.
De Rabobank besloot eerder dit jaar tot een herpositionering nadat uit onderzoek naar voren was gekomen dat het merk niet meer voldoende duidelijk maakte waar de bank voor staat. FHV/BBDO ontwikkelde het campagneconcept dat de nieuwe positionering van de bank op de particuliere markt moest gaan uitdragen. De campage loopt inmiddels een aantal maanden in print in de landelijke dagbladen. ‘Inmiddels zijn we ook met de positionering ten opzichte van de grootzakelijke markt en de groepsprofilering in de eindfase beland, en willen we de vrije hand hebben in met welke bureau’s we werken, ook voor de particuliere markt’, zo voegt Van Veggel nog toe. ‘For the time being zal de huidige campagne nog gehandhaafd blijven.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid