Overslaan en naar de inhoud gaan

Publieke zenders op 38, commerciëlen op 46 procent

De publieke omroepen scoorden in week 50 gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 38 procent, de commerciële zenders haalden samen 46…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit cijfers van de Dienst Kijk- en Luisteronderzoek. De best bekeken programma’s kwamen afgelopen week wederom bij de publieke zenders vandaan. Nummer één werd het Journaal van 20.00 uur op zondag met ruim 3,4 miljoen kijkers, gevolgd door de Studio Sport-uitzending vóór acht uur (ruim 2,8 miljoen kijkers). Derde werd de Avro-klassieker Tussen kunst en kitsch van maandag met 1,7 miljoen kijkers. Daarna volgen drie programma’s van RTL4: Goede Tijden Slechte Tijden (woensdag), Commissaris Rex en Kees & Co. Verder in de toptien het Sportjournaal op woensdag, ‘t Zonnetje in huis (RTL4) en de Vara-programma’s op zaterdag Youp van ‘t Hek en Kopspijkers.

related partner content for mobile comes here

RTL4 behaalde een marktaandeel van 15 procent, RTL5 4 procent en de voorloper van ME 9 procent. HMG komt hiermee op 28 procent. SBS6 behaalde 10 procent, Net5 6 en Fox8 2 procent.

Vorige week bleek dat het gemiddelde marktaandeel van de publieke omroep in 2000 voor het eerst sinds jaren was gestegen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in