Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Het medialandschap is door de komst van de computer en het mobieltje - in al hun verschijningsvormen - radicaal veranderd. Hoe overleeft de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De stelling ‘reclame stoort niet’ gaat al lang niet meer op voor de mediaconsument van 15 tot 40. Deze generatie doet er juist alles aan om spotjes en pop ups uit te bannen met de technologische middelen die daarvoor beschikbaar zijn. Slecht nieuws voor marketeers en mediaplanners. Waar valt nog iets te adverteren?

related partner content for mobile comes here

Gelukkig is er het verschijnsel online gaming, volgens een recente studie de grootste amusementsmarkt van de nabije toekomst. De spelers zijn jong, goed opgeleid, tamelijk koopkrachtig en consumptie- en vernieuwingsbereid. Daarmee vormen ze de ideale doelgroep, zeker omdat ze openstaan voor reclame die op een zinvolle manier in het spel is opgenomen. Uit onderzoek blijkt dat 60 procent van de ondervraagden de geadverteerde producten ‘positief waarneemt’ en dat de helft vindt dat de geïntegreerde reclame een verrijking is voor het realiteitsgehalte van het spel.

Nóg een voordeel voor potentiële adverteerders in de games: wie speelt is zeer geconcentreerd en heeft dus een hoge opmerkzaamheids- en (reclame)herinneringsscore, en zelfs vaak de bereidheid om zijn mening over een product te veranderen.

Bron: Werben & Verkaufen

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in