Nieuwe ronde, nieuwe kansen


De stelling ‘reclame stoort niet’ gaat al lang niet meer op voor de mediaconsument van 15 tot 40. Deze generatie doet er juist alles aan om spotjes en pop ups uit te bannen met de technologische middelen die daarvoor beschikbaar zijn. Slecht nieuws voor marketeers en mediaplanners. Waar valt nog iets te adverteren?
Gelukkig is er het verschijnsel online gaming, volgens een recente studie de grootste amusementsmarkt van de nabije toekomst. De spelers zijn jong, goed opgeleid, tamelijk koopkrachtig en consumptie- en vernieuwingsbereid. Daarmee vormen ze de ideale doelgroep, zeker omdat ze openstaan voor reclame die op een zinvolle manier in het spel is opgenomen. Uit onderzoek blijkt dat 60 procent van de ondervraagden de geadverteerde producten ‘positief waarneemt’ en dat de helft vindt dat de geïntegreerde reclame een verrijking is voor het realiteitsgehalte van het spel.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNóg een voordeel voor potentiële adverteerders in de games: wie speelt is zeer geconcentreerd en heeft dus een hoge opmerkzaamheids- en (reclame)herinneringsscore, en zelfs vaak de bereidheid om zijn mening over een product te veranderen.
Bron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid