
De stelling ‘reclame stoort niet’ gaat al lang niet meer op voor de mediaconsument van 15 tot 40. Deze generatie doet er juist alles aan om spotjes en pop ups uit te bannen met de technologische middelen die daarvoor beschikbaar zijn. Slecht nieuws voor marketeers en mediaplanners. Waar valt nog iets te adverteren?
Gelukkig is er het verschijnsel online gaming, volgens een recente studie de grootste amusementsmarkt van de nabije toekomst. De spelers zijn jong, goed opgeleid, tamelijk koopkrachtig en consumptie- en vernieuwingsbereid. Daarmee vormen ze de ideale doelgroep, zeker omdat ze openstaan voor reclame die op een zinvolle manier in het spel is opgenomen. Uit onderzoek blijkt dat 60 procent van de ondervraagden de geadverteerde producten ‘positief waarneemt’ en dat de helft vindt dat de geïntegreerde reclame een verrijking is voor het realiteitsgehalte van het spel.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeNóg een voordeel voor potentiële adverteerders in de games: wie speelt is zeer geconcentreerd en heeft dus een hoge opmerkzaamheids- en (reclame)herinneringsscore, en zelfs vaak de bereidheid om zijn mening over een product te veranderen.
Bron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee