Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander kijkt veel meer tv

De gemiddelde kijktijd naar tv-programma's is in 2002 sterk gestegen van 166 naar 177 minuten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 1998 zaten Nederlanders gemiddeld 165 minuten voor de buis en vorig jaar was dat met maar één minuut gestegen naar 166 minuten. Dit jaar steeg de gemiddelde kijktijd veel sterker naar 177 minuten. Een record, aldus een woordvoerder van Kijk- en LuisterOnderzoek (KLO). Een gedetailleerde verklaring kunnen de KLO-onderzoekers nog niet geven, omdat de precieze balans pas volgend jaar wordt opgemaakt. Wel valt op dat de stijging zich met name in de afgelopen drie maanden aftekende, na de 'grote evenementen' (koninklijk huwelijk, Olympische Spelen, WK-voetbal), die traditioneel veel kijkers lokken. De onderzoekers zien dat amusementsprogramma's als Kopspijkers, Idols en Baantjer grote massa's kijkers aanspreken. Vooral de weekendprogrammering van zowel publieke als commerciële zenders scoort hoog. ´Ook de aantrekkelijkheid van de programma’s speelt dus een rol`, zegt de woordvoerder (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in