Overslaan en naar de inhoud gaan

Commerciëlen hebben 50 procent marktaandeel

De commerciële zenders hadden in week 49 precies de helft van de kijkersmarkt in handen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

RTL4 noteerde een marktaandeel van 19 procent, RTL5 4 procent en Yorin 6 procent. De SBS-zenders SBS6 (11 procent), Net5 (6 procent) en V8 (4 procent) vervolmaakten de 50 procent marktaandeel voor de (grote) commerciële zenders. De publieke omroepen behaalden gezamenlijk 35 procent. Het best bekeken werd weer het NOS Journaal (20.00 uur) op zondag met 3,255 miljoen kijkers. Baantjer (RTL4) was tweede met 2,955 miljoen kijkers voor Kopspijkers (Vara) met 2,905 miljoen belangstellenden. Daarna volgt Studio Sport (zondag 19.00 uur) met 2,86 miljoen en Idols (RTL4) met 2,265 miljoen. Bron: Publieke Omroep Kijk- en Luisteronderzoek (KLO).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in