Overslaan en naar de inhoud gaan

MySpace filtert copyrighted content

Net als YouTube heeft ook social networking site MySpace te maken met gebruikers die copyrighted content uploaden. Bij MySpace gaat het om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Net als YouTube heeft ook social networking site te maken met gebruikers die copyrighted content uploaden. Bij MySpace gaat het om zowel audio als video. Om het uploaden van copyrighted audio te voorkomen heeft MySpace vorig jaar herfst al een audio filtering systeem in gebruik genomen. Ditzelfde gebeurt nu voor video, meldt DM Europe.

related partner content for mobile comes here

Hiervoor wordt gebruik gemaakt van een digital fingerprinting systeem van Audible Magic. MySpace's filter screent de door gebruikers geuploade video en blokkeert video's diematchen met een 'fingerprint' in MySpace's database. Daarnaast heeft MySpace een 'content takedown tool' ontwikkeld waarmee eigenaren van copyrighted content MySpace kunnen verzoeken deze content te verwijderen.

MySpace heeft al een overeenkomst met Universal Music; audio en video van bands en artiesten van deze maatschappij wordt geblokkeerd terwijl promotioneel materiaal zoals delen van songs en clip trailers vrij gebruikt mogen worden. Naast Universal Music participeren ook NBC/Universal en Fox in de video filtering pilot.

MySpace claimt hiermee voorop te lopen op het gebied van 'copyrighted content protection'. Of het voor video gaat werken is nog even afwachten; uit eigen ervaring weet ik dat de audio protection gemakkelijk te omzeilen is

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in