Overslaan en naar de inhoud gaan

MVV in de olie vanwege geldschaarste

Alternatieve sponsoring, noemt commercieel manager John Braken het. MVV is zelfs in de oliehandel gedoken om extra inkomsten binnen te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Clubsponsors en supporters kunnen via de Limburgse voetbalclub niet alleen goedkope motorolie krijgen, maar ook verzekeringen en een telefoonabonnement met korting afsluiten, aldus het ANP. Het financieel armlastige MVV heeft overeenkomsten gesloten met bedrijven om als een soort tussenhandelaar van producten en diensten te functioneren.

related partner content for mobile comes here

De provisie die het oplevert, gaat de clubkas in, zegt Braken. ‘Sponsors en supporters willen best investeren in de club, maar er moet wat tegenover staan. Dat doen we op deze manier. Als de acties een beetje gaan lopen, kan het MVV een aardig bedrag opleveren.’

En het is volkomen legaal, zegt Braken. ‘In 1928 bij de Olympische Spelen ging het al zo. Coca-Cola wilde best de Spelen sponsoren, maar dan moesten de deelnemers wel cola drinken.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in