Merken gaan onzorgvuldig om met online reputatie
Uit onderzoek van GUC Agency blijkt dat er nog veel te halen valt op het gebied van reputatiemanagement.
Reputatiemanagement van merken op social media loopt nadrukkelijk achter op de eigen webcare. Dat blijkt uit de resultaten van het jaarlijkse Digital Dialogues Pulse-onderzoek (#DDP06) van GUC Agency. Op bijna de helft van de berichten, waarin een bedrijf of merk wordt besproken, wordt door het desbetreffende bedrijf of merk niet gereageerd. Het gaat hier om berichten op social media, die niet direct aan hen zijn gericht, maar die wél over het bedrijf of merk gaan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidDe reactie van de vorige hoogste baas van @Unilever, Paul Polman, op kritiek via Twitter op zijn opdringerige en onbeschofte tv-reclames van het type "dit programma wordt mede verpest door Paul Polman van Croma/Unilever" was het blokkeren van de criticus. Ik gaf hem nog een kans om in te grijpen in zijn organisatie. Maar nu heb ik dus alle Unilever-producten uit mijn huishouden verbannen. Nooit meer Unox, etc. etc.