Overslaan en naar de inhoud gaan

McDonald’s heft scheiding tussen merk en reputatie op

McDonald’s bracht marketing én communicatie onder bij één directeur, voormalige directieleden trokken hun conclusies.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Begin deze maand kondigde McDonald’s aan dat Erwin Dito is als directeur marketing, communicatie en consumer Insights. Daarmee kiest McDonald’s er uitdrukkelijk voor om de eindverantwoordelijkheid voor marketing (branding) en communicatie (reputatie) onder te brengen bij één functionaris.

related partner content for mobile comes here

Voorheen waren dat gescheiden verantwoordelijkheden. René Jaspers (directeur marketing) en Debbie de Wagenaar (directeur corporate communications & public affairs) rapporteerden ieder aan de toenmalige managing director Jo Sempels. (Sempels werd in juli opgevolgd door Manu Steijaert).

 

‘Wisselwerking tussen business en reputatie is zeer groot.’

 

Eunice Koekkoek, woordvoerster bij McDonald’s, zegt dat de reden van besluit van de directie om de organisatie van McDonald’s Nederland anders in te richten, ligt in de veranderende omstandigheden in de markt in combinatie met de beweging die het bedrijf maakt. Koekkoek zegt: ‘Het merk en het bedrijf dragen dezelfde naam, daarmee is de wisselwerking tussen business en reputatie zeer groot. Het is van groot belang om hier de juiste balans in te vinden. Daarom zijn de disciplines marketing én communicatie onder de verantwoordelijkheid gebracht bij één directeur.

McDonald’s laat weten dat bovenstaande aanleiding is geweest voor de voormalige directieleden marketing (Jaspers) en communicatie (De Wagenaar) om hun carrière elders voort te zetten.

De eerstelijns woordvoering bij McDonald’s Nederland is in handen van Eunice Koekkoek, manager corporate communicatie. Zij rapporteert Erwin Dito.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in